سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل"با یادنوجوان کربلا حضرت قاسم ع در ایلام برگزار شد

ایلام (پانا) - سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" صبح امروز با یاد و نکوداشت حضرت قاسم بن حسن نوجوان غیور واقعه عاشورا با حضور جمع کثیری از دانش اموزان نوجوان ایلامی در مسجد حضرت زینب س این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل"با یادنوجوان کربلا حضرت قاسم ع در ایلام برگزار شد

همایش سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" باحضور مدیران کل و معاونین آموزش و پرورش استان ایلام و تشکل ها ومجموعه‌های دانش‌آموزان پسر و با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‎پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا برگزار شد.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل است.

اضافه می‌شود در این آیین اسفندیار رستم زاد مدیر کل آموزش و پرورش استان اهدف از برگزاری این همایش را ایجاد شور حسینی میان دانش آموزان و الگوگیری از ایثار و شهادت قهرمانان عاشورا برشمرد .

همچنین مهدی مومنی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام در جمع این دانش اموزان عزادار حضرت قاسم ع ابرازامیدوازری کرد با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عاشورا و شناخت شخصیت های ماندگار ان بتئان نواجوانان دانش اموز را علاقمند تر ب این مفاهیم والای عاشورایی کرد و زمینه حضورانان را پررنگ تر کنیم.

در پایان این آیین مداحان دانش اموز عاشورایی با نواختن مداحی و مرثیه سرایی ب عزاداری سرور و سالارشهیدان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار