ایجاد فرصت های اشتغال غیرمستقیم بهره مندی پالایشگاه گاز ایلام است

ایلام (پانا)_مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام گفت:، ایجاد فرصت های اشتغال غیرمستقیم بخشی از تاثیرات این واحد صنعتی در اقتصاد استان است.

کد مطلب: ۹۵۱۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فرصت های اشتغال غیرمستقیم  بهره مندی  پالایشگاه گاز ایلام است

شهریار داری پور با اشاره به اینکه ایجاد صنایع بزرگ در هر منطقه می تواند تاثیر بسزایی بر جنبه های مختلف اقتصاد داشته باشد ، گفت: اشتغال حدود یک هزار نفر نیروی کار و ایجاد فرصت های اشتغال غیر مستقیم، کمک به رشد و توسعه پیمانکاران بومی، افزایش درآمدهای مالیاتی و تامین اجتماعی استان، خرید بخش قابل توجهی از تجهیزات عمومی مورد نیاز پالایشگاه در استان و منطقه و حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استان در زمینه های پژوهش، بخشی از تاثیرات این واحد صنعتی در اقتصاد استان است.

وی با اشاره به اینکه موقعیت مکانی پالایشگاه ایلام به عنوان تنها پالایشگاه غرب کشور شرایط استراتژیک و خاصی را برای این شرکت به وجود آورده، تصریح کرد: عمده مصرف کنندگان گاز این پالایشگاه مربوط به بخش خانگی است که در فصل سرما و افزایش مصرف گاز، وجود این پالایشگاه در این منطقه از کشور بسیار با اهمیت تر می‌شود، به نحوی که علاوه بر استان ایلام، استان‌های همجوار همچون کرمانشاه، همدان و لرستان از محصول گاز شهری این شرکت بهره مند می شوند و از زمان راه اندازی پالایشگاه از سال 86 تاکنون مصرف کنندگان این استان ها با کمترین افت فشار مواجه بوده‌اند.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی این پالایشگاه تاکنون، پنج محصول متان، اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌کند که از این تعداد سه محصول میعانات گازی، گاز مایع خام و اتان خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام می باشد و گوگرد تولیدی نیز به مصرف داخل کشور و بخشی هم به خارج کشور صادر می شود، گاز متان هم به عنوان گاز شهری به مصرف می رسد.

داری پور افزود: گوگرد تولیدی این شرکت علاوه بر مصرف در بازارهای داخلی از جمله مصرف در شرکت های تولید اسید سولفوریک و غیره، بخش‌هایی از آن به کشورهای چین و هند صادر می شود که با توجه به میزان تولید ۶۰ هزار تن در سال و صادرات نیمی از آن بیش از 2.5 میلیون دلار درآمد خواهد داشت. در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن گازمایع خام تولیدی این شرکت به مجتمع گاز پارس جنوبی ارسال شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار