راه یابی 17 دانش آموزان هرمزگانی به مرحله کشوری مسابقات کدنویسی

هرمزگان(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از راه یابی 17 نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری اولین دوره مسابقات کدنویسی خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی 17 دانش آموزان هرمزگانی به مرحله کشوری مسابقات کدنویسی

به گزارش خبرگزاری پانا از هرمزگن و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ محمد قویدل با اعلام این خبر افزود: این مسابقات در 5 رشته ی انیمیشن سازی، بازیهای رایانه ای (با زبان برنامه نویسی اسکرچ)، برنامه نویسی ویندوز، برنامه نویسی تولید برنامه های بومی بر روی سیستم عامل اندروید، کدنویسی برای کنترل سخت افزار و برنامه نویسی تولید برنامه های بومی برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول (غیر حضوری) این دوره از مسابقات 186 نفر شرکت نموده که در نهایت 33 اثر جهت داوری به قطب کدنویسی استانی مستقر در پژوهش سرای بندر خمیر ارسال شد و از این تعداد در رشته های ذکر شده 17 نفر جواز حضور در مرحله کشوری، که توسط قطب کدنویسی کشوری در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد را کسب کرده اند.

قویدل هدف از برگزاری این مسابقات را طراحی و تولید نرم افزارهای بومی مطابق با فرهنگ جامعه، آشنایی دانش آموزان با یافته های جدید علمی در زمینه برنامه سازی برای گوشی های همراه و شناسایی استعدادها و خلاقیتهای دانش آموزان در زمینه برنامه نویسی عنوان کرد.

گفتنی استدر مرحله کشوری مسابقات دو بخش برنامه نویسی ویندوز با تفکر الگوریتمی و مسابقات کدنویسی برای کنترل سخت افزار به صورت حضوری و سایر رشته های بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار