فرصت‌های تجاری ایران، قطر و عمان در تهران بررسی شد

تهران (پانا) -  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران می‌‌گوید فرصت‌های اقتصادی ایران، قطر و عمان در تهران بررسی و زمینه افزایش مبادلات تجاری میان این سه کشور فراهم شد.

کد مطلب: ۹۲۲۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های تجاری ایران، قطر و عمان در تهران بررسی شد

یدالله صادقی در اولین همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری و اقتصادی ایران، قطر و عمان که با حضور مسئولان و مدیران ملی و استانی در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار شد گفت: این همایش کمک می‌کند در وضعی که ما در تحریم قرار گرفته‌ایم از تجربه‌ها و فرصت‌های بازرگانان فعال کشورهای همسایه استفاده کنیم و به افق‌های بلندی دست یابیم.

وی با بیان اینکه کشور ما توانمندی و پتانسیل روبه رشدی برای صادرات کالا به کشورهای همسایه بخصوص عمان و قطر، دارد، تصریح کرد: محصولات خوبی در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود که می‌توانیم آنها را در بازارهای هدف ارائه کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از ۱۸ هزار واحد صنعتی کشور، سالانه ۵۰۰ واحد در صدد سرمایه‌گذاری در خصوص محصولاتی که هستند که در کشورهای همسایه مصرف دارد.

صادقی افزود: در این همایش ما توانمندی‌های کشور را به صورت تخصصی مطرح و از تجربیات کشورهای قطر و عمان در زمینه صادرات و برقراری ارتباطات استفاده می‌کنیم.

وی درباره توسعه صادرات تولیدات کشور به کشورهای همسایه گفت: باید تراز بازرگانی ما با برخی کشورها که زیر یک میلیارد دلار است افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار