عادل آذر: سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند یک برنامه استراتژیک در بودجه‌ریزی عملکردی باشد

تهران (پانا) - رئیس دیوان محاسبات کشور راه حل بودجه‌ریزی مطلوب در آموزش و پرورش را بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و سند تحول آموزش و پرورش را برنامه‌ای استراتژیک برای این نوع بودجه‌ریزی دانست.

کد مطلب: ۸۹۴۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
عادل آذر: سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند یک برنامه استراتژیک در بودجه‌ریزی عملکردی باشد

رییس دیوان محاسبات کشور در اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش که از صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، با طرح این سوال که ما چه کنیم از پول و سرمایه‌های‌مان بهینه استفاده کنیم؟ گفت: «وزیر آموزش و پرورش گفتند که بودجه ما در سال آینده ۵۷ هزار میلیارد تومان است، چه کار کنیم از این مبلغ خوب استفاده کنیم؟ من می‌خواهم درباره مدل مطلوب بودجه‌ریزی در آموزش و پرورش صحبت کنم. معنای این حرف یعنی مکانیسم عملیاتی دخل و خرج به ویژه خرج در سال؛ چه کنیم که پول دقیقا به هدف بخورد؟ تمام تجربه بشریت در این ۲۰۰ سال بودجه‌ریزی، به این رسیده است که اگر می‌خواهیم پول به هدف بخورد فقط باید از مکانیسمی به نام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد استفاده کنیم.»

عادل آذر آماری در حوزه کامیابی‌های پیاده‌سازی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در اجرای این طرح در مقیاس بین‌المللی ارائه کرد و گفت: «در دنیا نظام بودجه‌ریزی دولت‌ها و دستگاه‌ها، مزیت رقابتی‌شان به حساب می‌آید. نبود برنامه‌ریزی عملیاتی و نبود نظام بودجه عملکردی و نبود پاسخگویی دلایلی است که باعث می‌شود دیوان محاسبات با جدیت و سخت برخورد کند.»

او ادامه داد: «یکی از چالش‌های اساسی دستگاه‌های ما استهلاک دارایی‌هایی ثابت به ویژه ساختمان‌ها است. من خوشحالم که شما سند تحول دارید و می‌توانید این برنامه را به عنوان یک برنامه‌ استراتژیک در بودجه‌ریزی عملکردی برای خود داشته باشید.»

آذر افزود: «این نوع بودجه‌ریزی می‌تواند مشکلات ما را رفع کند و شرایط بسیار ایده‌آلی را برای‌مان فراهم کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار