درسواوزالا یک هفته مهمان کتاب شب رادیو

تهران (پانا) - رمان مشهور و خاطره انگیز درسواوزالا طی یک هفته برای شنوندگان برنامه کتاب شب رادیوتهران، با صدای بهروز رضوی خوانده خواهد شد.

کد مطلب: ۸۹۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
درسواوزالا  یک هفته مهمان  کتاب شب  رادیو

رمان مشهور و خاطره انگیز درسواوزالا اثر ولادیمیر آرسنی یف با ترجمه مهدی غبرایی از انتشارات نیلوفر، است، این رمان که اکنون جزو کتابهای نایاب به شمار می رود، فقط یک بار در سال 1362 منتشر شد و به خاطره ها پیوست.

آکیرا کوروساوا ، کارگردان مشهور جهان با اقتباس از این رمان، فیلم زیبایی به همین نام ساخت که تا به حال چندین بار از سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمده است.

یک افسر مهندس در ماموریتی اکتشافی در رشته کوه های صعب العبور، با پیرمردی جنگلی به نام " درسواوزالا " آشنا می شود و از دانش ذاتی و غریزی او در ارتباط با کوه و جنگل، چنان حیرت زده می شود که دلش نمی آید پیرمرد را به حال خود در آن مناطق پرخطر، رها کند، اما خود پیرمرد می گوید که اگر من به شهر بیایم و بخواهم برای هیزم و آب، پول بدهم، مرگم حتمی است.

سرانجام، افسر مهندس، او را با خود به شهر می برد، اما...

این رمان جذاب را نویسنده برنامه کتاب شب در شش قسمت 20 دقیقه ای تنظیم رادیویی کرده که شنوندگان رادیوتهران می توانند آن را به سردبیری محمدباقر رضایی، تهیه کنندگی محمود احمدی و صدابرداری نرگس فتحی بشنوند.

برنامه کتاب شب در گروه اخلاق و زندگی شهروندی شبکه رادیویی تهران تولید می شود و پس از پخش، در سایت رادیو تهران و شبکه ایران صدا ( قسمت کتاب گویا ) برای همگان بطور رایگان قابل دسترس است.

سردبیر برنامه، روزهای پخش این اثر را ، از روز شنبه 27 بهمن تا پنجشنبه دوم اسفند ساعت 23 و 30 دقیقه اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار