در نشست قطبی مجلس دانش‌آموزی

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی: بنای سند تحول دانش‌آموز‌محوری است

تهران (پانا) - قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه بنای سند تحول آموزش و پرورش دانش‌آموز‌محوری است،از مجلس دانش‌آموزی خواست فراتر از مرزها حرکت و تفکر سیستمی را جایگزین تفکر فردی کند.

کد مطلب: ۸۹۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی: بنای سند تحول دانش‌آموز‌محوری است

محمد روشنی در دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ برگزار شد ضمن گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت: «سازمان دانش‌آموزی باید در بطن قضایا با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در پیشبرد اهداف مجلس وارد شود و چراغ راه برای برنامه‌های سازمان و نظام تعلیم و تربیت باشد.»

او ادامه داد: «در مجلس و سازمان دانش‌آموزی دو اصل بنیادی مدنظر است: اعتلا و مشارکت. وقتی در دهه ۷۰ سازمان دانش‌‌آموزی به عنوان یک نهاد غیردولتی تاسیس شد این دو اصل به عنوان سرلوحه کار قرار گرفت.»

روشنی افزود: «در بحث مشارکت، مجلس دانش‌آموزی حرف اول را می‌زند. حضور شما در مجلس دانش‌آموزی عرصه مشارکت ما در جامعه است، عرصه‌ای که سازمان ایجاد کرده است تا شما طلایه‌داران مردم‌سالاری دینی باشید.»

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «مشارکت یک انقلاب مدیریتی است. مشارکت اصلی‌ترین مبانی مردم‌سالاری دینی است و شما نمایندگان در این عرصه طلایه‌داران مردم‌سالاری دینی در حوزه آموزش و پرورش هستید.»

او ادامه داد: «تمام اصلاحات در جوامع توسعه‌یافته از آموزش و پرورش است. پرچم‌دار اصلاحات آموزش و پرورش است و در قله آموزش و پرورش دانش‌آموز حضور دارد. بنابراین هر زمان توانستیم در پیشبرد اهداف جامعه از دانش‌آموزان کمک بگیریم موفق خواهیم بود.»

روشنی خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی گفت: «مدیران ارشد در کشورها به آموزش و پرورش کشور نگاه و آینده کشور را ترسیم می‌کنند. اگر بتوانید نماینده ۱۴ میلیون دانش‌آموز باشید آینده کشور مدنظر مسولان ترسیم خواهد شد.»

او گفت: «خواهش می‌کنم خود را باور کنید. شما نمایندگان ۱۴ میلیون دانش‌آموز هستید. مجلس دانش‌آموزی باید باید به باور برسد زیرا بنای کار سند تحول بنیادین دانش‌آموزمحوری است. به برنامه‌های معرفتی بپردازید، فراتر از مرزها حرکت کنید، تفکر سیستمی را بر تفکر فردی غالب کنید. همچنین بر تقویت پارلمان استانی تاکید داشته باشید.»

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «یقین دارم با حضور بچه‌های خوش‌فکر، دوراندیش و متفکری مانند شما مجلس دانش‌آموزی‌ای قوی و غنی داریم. ما به قول‌ها علی‌رغم تمام مشکلات وفا می‌کنیم شما هم در رابطه با پیشبرد اهداف سازمان و مجلس وفا کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار