گشایش دو کلاس تعاملی مبتنی بر تبلت دانش آموزی در رشت

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این برنامه در قالب یک پلتفرم نرم افزاری در چارچوب کتاب های درسی در مدرسه شاهد شهید فرحناز معصومی ناحیه یک رشت اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۸۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
گشایش دو کلاس تعاملی مبتنی بر تبلت دانش آموزی در رشت

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در افتتاح دو کلاس تعاملی آموزش و پرورش استان در مدارس دولتی، گفت: این برنامه بر اساس تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای ماده 69 برنامه ششم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شده که به صورت بومی با مشارکت خانواده ها در مدرسه مقطع ابتدایی شهید فرحناز معصومی رشت اجرا می شود. وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، محتویات درسی به صورت فردی و گروهی به اشتراک گذاشته می شود و امتحان بدون استفاده از برگه برگزار می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های این برنامه گفت: ارتقای کیفیت آموزشی با تنوع بخشیدن به آن، استفاده از فیلم و دیگر رسانه ها، آموزش برنامه های مختلف به صورت امن و حضور فعال دانش آموزان در فرآیند تدریس از مزایای کلاس های تعاملی است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت کلاس های تعاملی در تعمیق آموخته ها و ماندگاری آن گفت: دانش آموزان در این کلاس ها با شیوه های جذاب، با هم بودن و یادگیری مشترک را تجربه می کنند.

گفتنی است تبلت، شبکه بی سیم، نمایشگر لمسی 65 اینچی، یک دستگاه کامپیوتر و میکروسکوپ دیجیتال، از اجزای تشکیل دهنده کلاس تعاملی مبتنی بر تبلت هستند که برای گشایش این دو کلاس هوشنمد 30 نفره در پایه سوم مدرسه شهید فرحناز معصومی136 میلیون تومان هزینه شده که 108 میلیون تومان را اولیا و باقیمانده را مدرسه تقبل کرده است.

پیش از این ، کلاس تعاملی در مدارس غیر دولتی منظومه خرد، علم آفرین ، مهرآیین پسران و مدرسه دخترانه جاویدان رشت اجرا شده است.

بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، استقرار کلاس های تعاملی در شهرهای زیر 20 هزار نفر برای مدارس رایگان است.

391 هزار دانش آموز گیلانی در بیش از 5 هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی گیلان درس می خوانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار