در چهارمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن

کاظمی: تقویت همه‌جانبه دارالقرآن‌ها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

فعالیت‌های قرآنی باید اولویت نظام تعلیم و تربیت باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های قرآنی را برای نظام تعلیم و تربیت اولویت دانست و تاکید کرد تربیت قرآنی و بسط و نشر آن می‌تواند ما را از چالش‌های پیچیده اجتماعی، سیاسی و ... نجات می‌دهد.

کد مطلب: ۸۵۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: تقویت همه‌جانبه دارالقرآن‌ها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

چهارمین دوره توانمند‌سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور با شعار «کار و تلاش جهادی و وقت‌شناسی» امروز در اردوگاه شهیدرجایی باغرود نیشابور خاتمه یافت. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه این مراسم گفت: «گردهمایی توانمند‌سازی مدیران مراکز دارالقرآن، یک جلسه راهبردی و اثر‌بخش و اثر‌گذار در مجموعه ماموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است. راهبردی که خداوند منان برای نبی مکرم اسلام(ص) برای هدایت مردم تبیین کرده است، راهبرد قرآن کریم است.»

علیرضا کاظمی ادامه داد: «امروز بسیاری از آسیب‌ها که جامعه و خانواده‌های ما متحمل می‌شوند، ناشی از نبود فرهنگ قرآنی و غفلت در ترویج این فرهنگ است، چراکه خداوند خود، قرآن را ریشه موفقیت و هدایت و مستحکم‌ترین مسیر و صراط مستقیم معرفی می‌کند.»

او افزود: «فعالیت‌های قرآنی باید اولویت اول نظام تعلیم و تربیت باشد، چون تربیت قرآنی و بسط و نشر آن می‌تواند ما را از چالش‌های پیچیده اجتماعی، سیاسی و ... نجات دهد و این وظیفه سنگین بر عهده طلایه‌داران ترویج فرهنگ قرآن در سطح کشور یعنی مدیران مراکز دارالقرآن است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «امروز تنها راهبرد برون‌رفت کشور از مشکلات تربیت قرآنی است و شرط لازم برای تحقق آن تمسک به قرآن و انس با این کتاب نورانی است. تنها کانون‌های انتشار و آیات نورانی قرآن کریم دارالقرآن‌هاست، بنابراین توسعه و تقویت همه جانبه این مراکز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.»

کاظمی گفت: «انتظار ما این است که دارالقرآن‌ها پرچم‌دار توسعه و ترویج قرآن و صدای رسا و طنین‌انداز آموزه‌های قرآنی و مرکز نشر معارف قرآنی باشند و الگوهای عملی معارف قرآنی را به دانش‌آموزان معرفی کنند.»

او افزود: «استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، برنامه‌ریزی بر‌اساس منابع و ظرفیت‌های موجود، توجه جدی به فعالیت‌های حوزه عترت و نماز در کنار توجه به فعالیت‌های قرآنی و بهره‌گیری از تجربیات برتر از جمله نکاتی است که باید مورد توجه مدیران مراکز دارالقرآن قرار گیرد.»

همچنین در این مراسم با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از شش عنوان کتاب قرآنی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار