در اجلاس جهانی نوآوری در آموزش چه گذشت؛ سرمایه‌گذاری جهانی برای آموزش با کیفیت

تهران (پانا) - اجلاس جهانی نوآوری در آموزش «وایز» در نیویورک برگزار شد. این اجلاس که با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران آموزش تشکیل شد با برگزاری مجموعه ای از میزگردها و کارگاه های آموزشی به فعالیت خود پایان داد.

کد مطلب: ۸۵۸۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
در اجلاس جهانی نوآوری در آموزش چه گذشت؛ سرمایه‌گذاری جهانی  برای آموزش با کیفیت

این رویداد با محور اصلی سرعت بخشیدن به پیشرفت در جهت دستیابی به هدف چهارم از اهداف توسعه پایدار در زمینه آموزش و پرورش برگزار شد که هدف از برگزاری آن تشکیل انجمن «وایز@ نیویورک» در هفته جهانی اهداف سازمان ملل متحد بود. در این انجمن بیش از 350 عضو و مشارکت‌کننده از مبتکرین و نخبگان آموزش حضور دارند و محور عمده فکری آن بررسی و بحث درباره موضوعات اساسی و چالش‌های مساله «آموزش در سطح جهانی و بین المللی» است.

نظر به اینکه سرمایه‌گذاری مالی ضامن اصلی تحقق هدف چهارم از اهداف توسعه پایدار در سال 2030 به شمار می‌رود، وایز با تشکیل کارگروه آموزش و تخصیص سالانه 1.3 میلیارد دلار به آموزش کشورهای ضعیف و متوسط، در راستای تحقق این هدف گام برداشته که این مقدار تنها یک‌سوم از سرمایه لازم برای تحقق هدف چهارم از اهداف توسه پایدار است.

از میان موسسات و سازمان‌هایی که در اجلاس وایز شرکت کردند می‌توان به صندوق نتایج تحصیلی، صندوق بین‌المللی آموزش، اعضای مشارکت جهانی آموزش اشاره کرد که به عنوان حمایت‌کننده مالی و با هدف هدایت جلسات در مورد افزایش و بهبود وضع تامین مالی تحصیلات، در میزگردها و کارگاه‌های آموزشی حضور یافتند.

در نمایشگاهی که در حاشیه این اجلاس برگزار شد، زینب محی، مسئول سیاست‌گذاری وایز گفت: شرکت در میزگردهای وایز فرصتی برای گفت‌وگو درباره چگونگی تامین بودجه آموزشی برای دستیابی به هدف چهارم توسعه پایدار را فراهم کرد.

وی افزود: میزبانی این گفت‌وگو ها در شهر نیویرک و درست مدتی پیش از اجلاس وایز، فضای گسترده و وسیعی را برای ما درباره این موضوع مهم فراهم کرد تا با بهره‌گیری از تجربیات و بینش‌های بین‌المللی به راه حل‌های احتمالی و روش‌های مناسب برای دستیابی به پیشرفت موردنظر در این زمینه دست یابیم. در نتیجه این گفت‌وگوها می‌توان به این اطمینان رسید که کودکان در سراسر جهان، آموزش‌های با کیفیتی را دریافت می‌‌کنند که می‌تواند زندگی آنها بهبود ببخشد و جوامع شان را تقویت کند. همچنین این مهارت ها به آن ها کمک می کند تا پتانسیل خلاقانه خود را بشناسند و از آن استفاده بهینه کنند.

وایز@ نیویورک اولین انجمن وایز در ایلات متحده است. اجلاس پیشین این انجمن در دوحه قطر برگزار شد و کشورهای چین، اسپانیا، تونس و غنا میزبان انجمن‌های منطقه ای آن بودند. از میان چهره‌های برجسته‌ای که در کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های این انجمن حضور یافتند می‌توان به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، نانا آدو دانکو، رئیس‌جمهوری غنا، شیماماندا أدیشی، نویسنده صاحب جوایز بین‌المللی و فرید ذکریا روزنامه‌نگار و منتقد برجسته اشاره کرد.

اجلاس جهانی نوآوری در آموزش وایز در سال 2009، به همت بنیاد آموزش و پرورش، علم و توسعه جامعه قطر و با ریاست همسر امیر پیشین قطر، موزا بنت ناصر تاسیس شد. هدف از تاسیس آن ایجاد عرصه‌ای بین‌الملی در زمینه‌های گوناگون با هدف تفکر خلاق منطبق بر استدلال و گفت‌و‌گو و فعالیت هدفمند در زمینه آموزش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار