ادعای جدید واشنگتن: موشک‌های «سیمرغ» و «خرمشهر» نقض برجام است

تهران (پانا) - رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا با تکرار ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که کشورش آماده مذاکره با تهران است.

کد مطلب: ۸۵۵۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ادعای جدید واشنگتن: موشک‌های «سیمرغ» و «خرمشهر» نقض برجام است

به گزارش ایرنا، برایان هوک که در اندیشکده هادسن درباره برنامه موشکی ایران سخن میگفت، با بیان این مطلب که ایالات متحده آمریکا برای مذاکره با ایران آماده است و استراتژی آن‌ها تغییر رفتار تهران است، اظهار کرد: «آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرده‌اند که تمایلی به مذاکره ندارند، ما هم به این موضع احترام می‌گذاریم و به سیاست خود ادامه می‌دهیم.»

او ادامه داد: «توان موشکی ایران یک تهدید علیه متحدان و شرکای ما، از جمله اسراییل است.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «توافق هسته‌ای این بحث را از فعالیت هسته‌ای ایران جدا کرده بود و این خطر را از مردم ما و دنیا رفع نمی‌کرد.»

هوک ادامه داد : «ما در دادگاه بین المللی لاهه قانونی تصویب کردیم که جلوی گسترش موشک‌های بالستیک در دنیا را بگیرد. ما از ایران می‌خواهیم که همچون یک کشور عادی عمل کند. برای این کار باید به شرایط قبل از توافق برسد که در آن فعالیت هسته‌ای و برنامه موشک بالستیک در کنار هم دیده و محکوم شده بودند.»

او مدعی شد: «به نظر من کشورها از اینکه مساله ایران را فقط در برنامه هسته‌ای ببینیم ناراحت هستند. در شورای امنیت در مورد برنامه موشک بالستیک ایران قطعنامه‌ای بود که به خاطر توافق هسته‌ای رفع شد.»

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه استراتژی ما و 12 خواسته مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای این هدف است که ایران رفتارش را تغییر دهد، گفت: «ما به دنبال توافق بین دولتی نیستیم، بلکه به دنبال یک عهدنامه بین‌المللی هستیم. این مهم است. می‌خواهیم با ایران به یک عهدنامه برسیم که تحت تصمیم دولت‌ها نباشد. ما باور داریم که ایران زمانی که فشار را احساس کند به مذاکره تمایل پیدا خواهد کرد.»

او متذکر شد: «بسیاری می‌گویند که 12 خواسته پمپئو واقع‌بینانه نیست. من نمی‌فهمم که آن‌ها که این را می‌گویند چگونه وضع کنونی را واقع‌بینانه می‌بینند؟ این‌ها همان خواسته‌هایی هستند که همه قبل از توافق هسته‌ای داشتند. موشک‌های سیمرغ و خرمشهر که در سال گذشته آزمایش شد، موارد مشخص نقض توافق هسته‌ای است.»

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا همچنین بیان کرد: «اگر ایران رفتارش را تغییر دهد آینده درخشانی پیش رو دارد. من زمانی که هنوز از توافق هسته‌ای خارج نشده بودیم با آقای عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در حاشیه اجلاس در وین ملاقات کردم و به او از نگرانی‌هایمان در مورد آمریکایی‌های زندانی در ایران گفتم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار