تاکید مسکو بر «حق مسلم» تهران بر ارتقای توانمندی موشکی

تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش باور دارد که ارتقای برنامه موشکی ایران، حق مسلم تهران است.

کد مطلب: ۸۵۵۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید مسکو بر «حق مسلم» تهران بر ارتقای توانمندی موشکی

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که‌ مسکو باور دارد که ارتقای برنامه موشکی ایران، حق مسلم تهران است و تمامی مشکلات ایجاد شده حول این موضوع، باید بدون اعمال هیچگونه فشاری، خصوصا از نوع نظامی‌اش و بر سر میز مذاکره حل و فصل شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: «ما همیشه حامی حل‌وفصل مشکلات شکل گرفته در روابط میان کشورها از طریق مذاکره و توافقات مربوطه بوده‌ایم.»

این مقام روس همچنین اظهار کرد که رفتارهای ایران به همراه پیشرفت‌هایی که حول مسائل مرتبط با توافق هسته‌ای حاصل شده و موضوعات دیگری که همتایان آمریکایی در مسیر این توافق قرار می‌دهند، توجه کامل روسیه را به خود جلب کرده‌اند.

او افزود: «نشست اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) - آن‌هایی که در توافق باقی مانده‌اند - در سطح وزیران امور خارجه کشورها برگزار خواهد شد.»

ریابکوف اعلام کرد که زمان دقیق این نشست در حال تنظیم است و انتظار می‌رود که سرویس اقدامات خارجی اروپا در آینده نزدیک بیانیه‌ای مرتبط با این زمینه صادر کند.

معاون سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که این نشست به زودی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار