رئیس کل بیمه مرکزی: بخشی از مسئولیت حاکمیتی بیمه به بخش خصوصی واگذار می شود

تهران (پانا) - به گفته رئیس کل بیمه مرکزی قرار است بر اساس برنامه توسعه ششم بخش‌هایی از مسئولیت‌های حاکمیتی به بدنه خصوصی صنعت بیمه واگذار شود.

کد مطلب: ۸۵۵۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بیمه مرکزی: بخشی از مسئولیت حاکمیتی بیمه به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد یک شرکت خصوصی بیمه‌گر اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی از برنامه‌های جدی بیمه مرکزی است و بر اساس برنامه توسعه ششم قرار است بخش‌هایی از مسئولیت‌های حاکمیتی را به بدنه خصوصی صنعت بیمه واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه باید نیروهای جوان و آینده‌دار را باور کنیم تا صنعت بیمه به رشد و بالندگی مورد انتظار برسد، افزود: حفظ اعتبار و ارزش برند شرکت‌های بیمه در گروی افزایش سطح توانگری است. نقدینگی در صنعت بیمه اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای به نقدینگی مبدل و به گونه‌ای سرمایه‌گذاری شود که خاصیت نقدشوندگی داشته باشند، در این صورت اطمینان داشته باشید که این صنعت به میزان کافی سودآوری خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: سرمایه‌ها و نقدینگی صنعت بیمه باید در همین صنعت سرمایه‌گذاری شود و من اعتقاد دارم بخش اعظمی از ظرفیت‌های صنعت بیمه باید فعال شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای عملا نقش چتر حمایتی را در جامعه ایفا می‌کنند، گفت: افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه یک ضرورت جدی است؛ مسائل صنعت بیمه باید با تعامل نهاد ناظر، مدیران ارشد و سهامداران حل و فصل شود تا جریان توسعه‌ای روان‌تر شود.

رئیس شورای عالی بیمه تصریح کرد: با هدف‌گیری صحیح، استراتژی دقیق، تقویت زیرساخت و همچنین استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، رسیدن به رده‌های بالای فهرست شرکت‌های برتر کشور دور از دسترس نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار