نوفرستی، کارشناس اقتصادی : احمدی‌نژاد قصد نابودی اقتصاد کشور را دارد

تهران (پانا) - مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی معتقد است سخنان محمود احمدی نژاد باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود و جامعه‌ای که در وضع ملتهب اقتصادی به سر می‌برد را به آینده نگران‌تر می‌کند زیرا یک‌بار جامعه ایران تجربه پرداخت یارانه را داشت.

کد مطلب: ۸۵۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نوفرستی، کارشناس اقتصادی : احمدی‌نژاد قصد نابودی اقتصاد کشور را دارد

به گزارش برنا، جواد نوفرستی، مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی در واکنش به اینکه رئیس جمهوری پیشین ایران در جدیدترین سخنرانی خود گفته که اگر برنامه هدفمندی یارانه‌ها به درستی انجام می‎شد اکنون باید به مردم یک میلیون تومان پرداخت می‌شد در مورد تاثیرات چنین واکنش‌هایی بر روی جامعه‌ ملتهب کنونی گفت: چنین حرف‌هایی که از سوی این شخصیت زده شده است تنها روی کاغذ عملی است زیرا هیچ وقت مشخص نشد که منابع مالی یارانه‌‍‌ها از کجا تامین می‌شود. البته طبق معمول همیشه در گفته‌های آقای احمدی‌نژاد ابهام وجود دارد زیرا ایشان نگفتند که این یک میلیون تومان قرار است در سال به مردم پراخت شود و یا اینکه ماهانه به حساب افراد واریز شود.

وی در همین مورد ادامه داد: این سخنان باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود و جامعه‌ای که در شرایط ملتهب اقتصادی به سر می‌برد را به آینده نگران‌تر می‌کند زیرا یک بار جامعه ایران تجربه پرداخت یارانه را داشت که در ادامه آن دیدیم قیمت بنزین و بسیاری از اقلام دیگر افزایش یافت و تولید تورم کمر شکن شد. یکی از فاکتورهایی که دولت می‌تواند پرداخت یارانه‌ها را به یک میلیون تومان برساند این است که بنزین به لیتری ۷ هزار تومان برسد.

این مدرس دانشگاه با تلخ خواندن تجربه دریافت یارانه‌ها اضافه کرد: باید باور کنیم که موضوع پرداخت یارانه‌ها هم برای مردم و هم برای دولت تجربه تلخی بوده است. احمدی‌نژاد همواره قصد فریب مردم را دارد و با عوام فریبی می‌خواهد همچنان خودش را در صدر اخبار حفظ کند تا به مقاصد سیاسی خود برسد ولی این عملکرد او در زمین دشمن بازی کردن است و نباید در این مورد از مردم مایه بگذارد. فراموش نکنید که این چنین ادعاهایی باعث کشته شدن اقتصاد کشور می‌شود.

نوفرستی در پایان گفت: اگر بخواهیم در مورد عملکرد ضعیف دولت احمدی‌نژاد مثال کوتاه اما بسیار تخریب‌گر بزنیم باید به موضوع واردات گندم اشاره کنیم. در حالی که در انتهای دولت اصلاحات در ایران جشن خودکفایی گندم گرفته شد و واردات این محصول به صفر رسید ولی در دولت همین شخصی که می‌خواهد یارانه یک میلیون تومانی پرداخت کند آنقدر گندم خارجی وارد کشور شد که در برخی از مناطق کاشت گندم را تعطیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار