وزیر آموزش و پرورش:

بستر و پلتفرم ارتباط وزارت آموزش‌وپرورش با خانواده‌ها فردا افتتاح می‌شود

خوشبختانه قبل از آغاز سال تحصیلی تلاش‌ها به ثمر نشست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از افتتاح بستر و پلتفرم ارتباط وزارت آموزش‌وپرورش با خانواده‌ها در روز یکشنبه (فردا) خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بستر و پلتفرم ارتباط وزارت آموزش‌وپرورش با خانواده‌ها فردا افتتاح می‌شود

سیدمحمد بطحایی در مراسم افتتاح محل استقرار هیات‌های اندیشه‌ورز وزارت آموزش و پرورش که بعدازظهر امروز در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با گرامیداشت نام و یاد امام و شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: «بسیار خوشحالم که بالاخره این تلاش به ثمر رسید و محلی برای استفاده از افکار و پیشنهادهای تشکل‌ها به وجود آمد، هرچند که انتظار داشتم این فضا زودتر فراهم شود، اما خوشبختانه قبل از آغاز سال تحصیلی تلاش‌ها به ثمر نشست.»

او ادامه داد: «ظرفیت تشکل‌ها در آموزش و پرورش ظرفیت منحصر به فردی است و شاید هیچ دستگاهی، چنین ظرفیت ارزشمندی ندارد. تشکل‌های فرهنگیان و معلمان که هرکدام گروهی را جمع کرده‌اند و به دنبال بهبود وضعیت نظام آموزش و پرورش هستند، تنها ظرفیتی است که در آموزش و پرورش وجود دارد و در دیگر دستگاه‌ها شاید نباشد.»

بطحایی گفت: «در طی سال‌های شکل‌گیری این تشکل‌ها چه تشکل‌هایی که منتسب به اصول‌گرایان هستند و چه تشکل‌های منتسب به اصلاح‌طلبان، در طول مراحل تکمیل و تکامل خود تلاش‌های بسیاری داشته‌اند و ما امروز با افتتاح این مرکز به دنبال این هستیم تا تلاش‌هایی را که تا قبل از این در داخل این تشکل‌ها وجود داشته است در یک راستا برای یک هدف قرار دهیم و هم‌افزایی ایجاد کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما به تدریج باید نشست‌های بیشتری با تشکل‌ها داشته باشیم. قرار نیست ما محلی بسازیم، دور هم جمع شویم و از همدیگر تعریف و تمجید کنیم، اصلا بنای این اتفاق چنین نیست. بلکه ما باید تاثیرات موثری در نظام آموزشی داشته باشیم و گرهی از مشکلات بگشاییم و اصل مهم و لازمه ورود به این عرصه، تحمل همدیگر است.»

او افزود: «شما تشکل‌های فرهنگیان صرف‌نظر از علایق سیاسی باید تلاش کنید تا مشکلات حل شود، در هم‌فکری‌های شما شاید اختلاف‌نظرهایی هم وجود داشته باشد اما باید همدیگر را تحمل کنید. درست یا غلط باید بپذیریم که علایق سیاسی مختلفی داریم اما بالاتر از اینها مساله‌ای که به آن می‌نگریم واحد است، مسائل امروز آموزش و پرورش در بین همه ما مشترک است. امروز آموزش و پرورش ما از کمبودها، انحراف‌ها و کاستی‌ها رنج می‌برد، بچه‌هایی که امروز از مدارس خارج می‌شوند، فرزندانی نیستند که به خوبی از عهده مسائل فردی و اجتماعی خود برآیند.»

بطحایی ادامه داد: «زحمت دادن به شما و جمع‌کردن شما در این فضا فقط برای تشریفات نیست، ما احتیاج به توان ذهنی و تجربه شما داریم، افرادی که در ستاد هستند تعدادشان محدود است، آن ظرفیتی که می‌تواند این محدودیت را در برابر مسائل پیروز کند، شما هستید. ما برای این تلاش می‌کنیم که اگر این نهاد در زیر یک سقف جمع شود، می‌توانند برای همه مسائل، راهکار پیدا کنند. آموزش و پرورش می‌تواند به مدار توسعه‌یافتگی برسد.»

به گفته وزیر آموزش و پرورش در ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته همه افرادی که در آموزش و پرورش وارد شده‌اند، آدم‌های دلسوز و معتهدی بوده‌اند و شبانه‌روز کار کرده‌اند اما علی‌رغم همه آن خون دل خوردن‌ها و زحمات، هنوز هم مسائل و مشکلات ما همان مسائل ۴۰ سال پیش است.

بطحایی افزود: «هنوز معلم ما برای گذراندن زندگی خود به شغل دوم نیاز دارد، هنوز کتاب‌های درسی مشکل دارند، هنوز مدارس تجهیزات ندارند، هنوز آزمایشگاه‌ها امکانات ندارند و ...، چرا ما نتوانسته‌ایم این مشکلات را حل کنیم؟ این یک سوال اساسی است. من اگر بخواهم مسیری را که همکاران طی کرده‌اند، طی کنم ۳۰ سال آینده هم همین مسائل وجود خواهد داشت. اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش از این مسائل پیچیده عبور کند، باید به راهکارهای جدید فکر کنیم. معیشت معلم با راه‌های ۴۰ سال پیش حل نمی‌شود و باید مسیر را عوض کرد.»

او‌ از طرح مسیری که آموزش و پرورش دولت دوازدهم قرار است بپیماید و برنامه‌ریزی کرده است، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «ما این طرح را با شما در میان می‌گذاریم و شما باید خوب و بد آن را به ما گوشزد کنید. ما محتاج کمک فکری شما و همه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نیروی بازنشسته هستیم.»

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد بستری جدید و یک پلتفرم برای ارتباط با خانواده‌ها خبر داد و افزود: «اولین جلسه رسمی از طریق این پلتفرم فردا با والدین برگزار می‌شود، باید خانواده‌ها را با مسائل آموزش و پرورش و فرزندانشان درگیر کرد. امروز خانواده‌ها و جامعه نسبت به آموزش و پرورش حساس نیستند و این حساسیت کاهش پیدا کرده است و ما باید این حساسیت را بالا ببریم. این پلتفرم رسما فردا افتتاح می‌شود تا مسائل‌مان را با خانواده‌ها در میان بگذاریم، ما باید به مسیری برویم که همه آموزش و پرورش را از خود بدانند.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «امیدوارم جلسات ما و شما مداوم، منظم و با دستور کار مشخص تشکیل شود، ما به جای دور هم نشستن و درد دل کردن باید بر روی یک مشکل خاص تشکیل جلسه دهیم و با تحمل بالا سعی در حل مشکلات داشته باشیم. شما باید بازوی قوی آموزش و پرورش در تصمیم‌سازی‌ها باشید. علی رغم مشکلات اقتصادی وزارت آموزش و پرورش در این جنگ اقتصادی ناعادلانه با کشورمان، مطمئنا می‌توانیم با کمک هم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار