مسکو آماده ارسال دومین محموله اورانیوم غنی شده به ایران است

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه مصمم است همه معیارهای لازم برای حفظ و اجرای برجام به کار گیرد.

کد مطلب: ۸۴۶۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مسکو آماده ارسال دومین محموله اورانیوم غنی شده به ایران است

به گزارش شینهوا، بیانیه وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است: «روسیه همواره به اجرای تعهدات خود بر اساس برجام ادامه می‌دهد... ما بر عزم قاطع خود برای دست‌یابی به معیارهای لازم برای حفظ و اجرای کامل برجام تأکید می کنیم.»

این بیانیه ادامه می‌دهد شرکت انرژی هسته‌ای روسیه در حال برنامه‌ریزی برای یک پروژه جدی برای اطمینان از انطباق با الزامات برجام است.

این بیانیه در حالی که آمادگی روسیه را برای ارسال دومین محموله اروانیوم غنی شده با غنای بالا به ایران اعلام کرد، تأکید داشت مسکو، تهران را برای مدیریت اورانیوم با غلظت کم کمک می‌کند و با این کشور برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در مناطق خاص همکار‌ی می‌کند.

به گزارش ایرنا، این بیانیه می افزاید: «محموله نخست در اوایل سال 2017 به ایران تحویل شد و هم اکنون مقدمات برای ارسال محموله دوم سوخت هسته‌ای به ایران فراهم می شود.»

روسیه همچنین اعلام کرده که به اجرای بند سوم برجام شامل مجموعه هایی از همکاری ها با ایران در عرصه انرژی هسته ای صلح آمیز کمک می کند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: «تمام همکاری‌ها با ایران در چارچوب برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت و نیز تحت کنترل کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار