مدرس دانشگاه و داور بخش فیلم کوتاه سی و ششمین جشنواره دانش‌آموزی؛

دانش‌آموزان با موضوع انسانیت، شرافت و فقر فیلم ساختند

تهران (پانا) - مدرس دانشگاه و داور بخش فیلم کوتاه سی و ششمین جشنواره دانش‌آموزی با اشاره به درخشش نوجوانان برگزیده کشوری در بخش "داستانی" فیلم کوتاه گفت: دانش‌آموزان درباره انسانیت، شرافت و فقر فیلم ساختند.

کد مطلب: ۸۴۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با موضوع انسانیت، شرافت و فقر فیلم ساختند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمید قاسم زادگان مدرس دانشگاه در رشته سینما، ادبیات و هنرهای نمایشی که در سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور به‌عنوان داور در بخش فیلم کوتاه حضور دارد، در ارزیابی سطح کیفی فیلم‌ها به خبرنگار این مرکز گفت: اغلب دانش آموزان در این دوره نسبت به موضوعاتی که در فراخوان مطرح‌شده بود، کمتر توجه داشتند و با توجه به سیاست وزارتخانه، دانش آموزان در انتخاب موضوعات آزاد هستند؛ منتها این سوژه‌ها، به‌جای اینکه به یک فیلم‌نامه و اثر خوب تبدیل شود، در حد ایده باقی می‌ماند و لازم است که بیشتر در این بخش کار شود.

وی در ادامه علت عدم تبدیل ایده‌های دانش‌آموزی به فیلم‌نامه را تأثیرات حداقلی مربیان فنی در مناطق و مدارس عنوان کرد و افزود: مربیان فنی در مدارس می‌توانند نقش ویژه‌ای در آموزش‌وپرورش استعداد دانش آموزان داشته باشند، درحالی‌که تأثیرگذاری این عزیزان در حال حاضر حداقلی است. مربیان باید در کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی حضور یابند و خروجی جلسات را به دانش آموزان منتقل کنند‌.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه دانش آموزان در این دوره در بخش داستانی نسبت به بخش مستند و پویانمایی عملکرد و کارهای بهتری داشتند، بیان کرد: بچه‌ها در بخش فیلم‌نامه ضعف‌هایی داشتند و شناخت کمتری از سینما دارند؛ چراکه کمتر فیلم می‌بینند و مطالعه می‌کنند؛ توصیه ما این بود که به کتاب‌های ادبیات فارسی‌شان رجوع و موضوعات را ازآنجا انتخاب کنند. البته امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های ویژه برای بچه‌ها، سال بعد شاهد کارهای بهتری از سوی آن‌ها باشیم.

وی بابیان این مطلب که برخی پویانمایی‌ها فاقد محتوا بودند، گفت: دانش آموزان به تکنیک گرایش بیشتری دارند و کمتر به محتوا توجه می‌کنند. اهداف جشنواره باید در راستای سند تحول قرار بگیرد و "ساحت زیباشناختی" در سند تحول تقویت شود و در این مسیر دانش آموزان نیز نگاه زیبایی‌شناسی به محیط پیرامون خود داشته باشند.

این مدرس دانشگاه موضوعات فیلم‌های کوتاه دانش امروزی را انسانیت، شرافت انسانی، فقر، امید و ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: زاویه دید دانش آموزان باید متفاوت‌تر از چیزی باشد که در حال حاضر وجود دارد و بیشتر به سمت هنر سینما بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار