معاون دادستان کل کشور خبر داد

۳۰ میلیون نفر در ایران فیلتر تلگرام را دور می‌زنند

تهران (پانا) - معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت بر اساس آماری که تا تاریخ 19 تیر ماه سال جاری بررسی شده است، تعداد ۳۰ میلیون و یکصد هزار نفر فیلترهای تلگرام را دور می‌زنند.

کد مطلب: ۸۳۶۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ میلیون نفر در ایران فیلتر تلگرام را دور می‌زنند

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش نوشت: بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ 19 تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده است. تعداد ۳۰ میلیون و یکصد هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند. اینترنت بدون فیلتر هات گرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که فعالیت فیلترشکن‌های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست‌های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. مصوبه مربوط به سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی حدود یک سال پیش (خرداد ۱۳۹۶) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است. فراگیر شدن پیام رسان‌های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور صراحتا جزء اهداف؛ و سیاست‌های مذکور در این مصوبه هستند.

خرم‌آبادی اضافه کرد: از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. اینکه نهاد‌های ذی‌ربط منتظر بمانند تا تلگرام و سایر پیامرسان‌های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم کنند و شرکت‌های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل کنند، نهایت تنبلی است.

وی تصریح کرد: اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیاز به عزم جدی دارد. نهاد‌های ذیربط باید تنبلی را کنار بگذارند و از هرگونه فعل یا ترک فعل که موجب استمرار حاکمیت دشمن بر فضای مجازی کشور می‌شود خودداری کنند. باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را با شبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام رسان‌های مستقل داخلی باید کمر همت را محکم بست، ان‌شاء الله این اتفاق‌های مبارک به‌زودی خواهد افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار