در گفت‌وگو با پانا

محمد فنایی: فغانی کار سختی در قضاوت دیدار انگلیس و بلژیک نخواهد داشت

تهران (پانا) – تنها داور ایرانی حاضر در فینال جام جهانی حضور علیرضا فغانی و کمک‌هایش در دیدار رده‌بندی جام جهانی را خوشحال کننده توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد فنایی: فغانی کار سختی در قضاوت دیدار انگلیس و بلژیک نخواهد داشت

محمد فنایی کارشناس داوری کشورمان و کمک داور فینال جام جهانی 1994 در گفت‌وگو با پانا درباره حضور علیرضا فغانی در دیدار رده‌بندی و عملکرد تیم داوری ایرانی در جام جهانی 2018 گفت: حضور علیرضا فغانی در دیدار رده‌بندی را باید به فال نیک بگیریم و از بابت آن خیلی خوشحال باشیم. عملکرد فغانی در جام جهانی خیلی خوب بود و به نظرم او نمره قبولی را گرفته چرا که بیشتر کارشناسان داوری او را پدیده داوری دانستند و ما از این بابت خیلی باید خوشحال باشیم.

وی ادامه داد: فغانی در روسیه بدون کمک از داوران ویدیویی بازی را پیش برد و قضاوت خوبی داشت، او از اعتماد به نفس کاملی برخوردار است و همین موضوع هم در عملکردش تاثیر به سزایی داشته است.

فنایی در مورد عدم انتخاب علیرضا فغانی و کمک‌هایش برای بازی فینال گفت: من وقتی نام فغانی را در لیست داوران دو بازی پایانی جام دیدم اطمینان داشتم برای دیدار فینال او انتخاب خواهد شد اما به هرحال مسئولان کمیته داوران، رئیس و دبیر فیفا تصمیمشان چیز دیگری بود و نمی‌توان هم بگوییم که آنها اشتباه تصمیم گرفتند چرا که تصمیم جمع چنین انتخابی بوده، به نظرم اگر یکی از تیم‌های آمریکای جنوبی یا آمریکای لاتین فینالیست بود فغانی بدون شک انتخاب می‌شد.

وی در پاسخ به اینکه شاید لابی‌هایی صورت گرفته عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم چنین چیزی باشد. عملکرد فغانی خیلی خوب بود و نمرات قابل قبولی هم گرفت و کسانی هم که داوران را انتخاب کردند طبق نمرات بوده بنابراین نمی‌توانیم بگوییم دست‌کاری خاصی صورت گرفته است. حضور فغانی در دیدار رده‌بندی چیزی از او و ارزش‌هایش کم نمی‌کند، او خیلی خوب قضاوت کرد و باید در آینده همچنان به کارش ادامه بدهد و تصمیم به خداحافظی نگیرد.

فنایی در ادامه عنوان کرد: فکر می‌کنم حضور فغانی و تیمش نشان داد فضای داوری در ایران باز شده و ما نیاز داریم که داورانمان حمایت شوند تا به بهترین شکل قضاوت کنند و حقی را ناحق نکنند بنابراین مسئولان باید وقت بیشتری بر روی این موضوع بگذارند و با حمایت از داوران بهترین‌ها را داشته باشند.

این کارشناس داوری کشورمان در پایان در مورد قضاوت فغانی در رده‌بندی گفت: به نظرم کار سختی پیش روی فغانی و گروهش نیست چرا که انگلستان و بلژیک دو تیم بدون حاشیه هستند و تنها فوتبال بازی می‌کنند به همین علت قضاوت این بازی نباید کار سختی برای فغانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار