در گفت‌وگوی پانا با رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی بررسی شد

چرا پذیرش دانشجو در 40 موسسه آموزش عالی به صفر رسیده است

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی کشور می‌گوید در دو سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در حدود 40 موسسه آموزش عالی صفر شده است.

کد مطلب: ۸۳۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
چرا پذیرش دانشجو در 40 موسسه آموزش عالی  به صفر رسیده است

علی آهون‌منش در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه وضع بسیاری از موسسات آموزشی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مناسب نیست، گفت: هم‌اکنون حدود 80 دانشگاه دولتی کمتر از هزار دانشجو دارند و 60 دانشگاه دولتی نیز کمتر از 500 دانشجو دارند و وزارت علوم برای ساماندهی این موسسات آموزشی ورود کرده است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی کشور درباره وضع دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز توضیح داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در حدود 40 موسسه غیرانتفاعی نیز طی دو سال گذشته به دلیل اینکه حکم کمیسیون ماده 9 (حکم مربوط به انحلال موسسات آموزش عالی) را دریافت کردند، صفر شده است. این موسسات تعطیل نشده‌اند اما ظرفیت پذیرش دانشجو در آنها صفر شده است و تا وقتی که نواقص خود را برطرف نکنند اجازه پذیرش دانشجو ندارند.

وی درباره تکلیف دانشجویان شاغل به تحصیل در این موسسات گفت: دانشجویانی که هم اکنون در موسساتی که ظرفیت پذیرش آنها صفر شده است مشغول به تحصیل هستند تا پایان دوره تحصیل خود در این موسسات حضور دارند و مشکلی برای مدرک آنان وجود ندارد.

به گفته آهون‌منش، موسساتی که ظرفیتشان صفر می‌شود به محض اینکه به حد نصاب استانداردهای لازم (مشخص شده از سوی وزارت علوم) برسند، مجددا می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار