نگرانی آمریکایی ناتو از توان موشکی ایران

تهران (پانا) - کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) در نشست سران این سازمان در بروکسل از آزمایش های موشکی، برد و دقت موشک های ایران ابراز نگرانی کردند.

کد مطلب: ۸۳۶۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی آمریکایی ناتو از توان موشکی ایران

به گزارش ایرنا، کشورهای عضو ناتو پس از نشست سران این سازمان در بروکسل پایتخت بلژیک بیانیه مشترکی منتشر کردند.

در بیانیه مشترک ناتو که در تارنمای رسمی این سازمان منتشر شده، سران ناتو از آزمایش های موشکی و برد و دقت موشک های ایران و همچنین فعالیت ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

این بیانیه مدعی شد : ما از ایران می خواهیم که از همه فعالیت های ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و پیوست های آن خودداری کند.

این بیانیه همچنین پیرامون برنامه هسته ای ایران گفت: ما متعهد هستیم که به صورت دائمی صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور را در جهت وظایف و تعهدهای بین المللی ایران مبنی بر عدم پیگیری، توسعه و دستیابی به تسلیحات هسته ای، تضمین کنیم. ما بر اهمیت تداوم همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید می کنیم.

بیانیه سران ناتو حمایت ایران را از بازیگران مسلح غیردولتی در منطقه به بهانه مخالفت با تامین مالی تروریسم محکوم کرده و از ایران خواست که 'با مشارکت در تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و دستیابی به راه حل سیاسی، سازش و صلح در منطقه نقشی سازنده ایفا کند.'

بیانیه ناتو با بیان اینکه سوریه یک کارخانه مهم تولید موشک های کوتاه برد دارد که برد آن ها قلمرو برخی کشورهای عضو ناتو و همچنین شرکای این سازمان را در برمی گیرد، مدعی شد که دمشق از این موشک ها علیه مردم خود استفاده کرده است.

این بیانیه همچنین با بیان اینکه در 4 سال گذشته سه بار خاک ترکیه توسط موشک های شلیک شده از خاک سوریه هدف قرار گرفته، از این مساله ابراز نگرانی و تاکید کرد که ناتو به نظارت و ارزیابی تهدید موشک بالستیک سوریه ادامه می دهد.

سران ناتو بیان داشتند که اشاره موشک های بالستیک در مرزهای جنوب شرقی قلمرو این سازمان انگیزه ای برای برنامه توسعه و استقرار سامانه دفاع موشکی در منطقه است که از تهدیدهای خارج از منطقه یوروآتلانتیک پیشگیری می کند.

نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در روزهای20 تا 21 تیرماه جاری در بروکسل برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار