ماموریت ویژه برای انگلیس و کرواسی؛ طلسم شکنی یا تاریخ‌سازی

(پانا) – انگلیس و کرواسی امشب دومین بازی نیمه‌نهایی جام جهانی را در حالی انجام خواهند داد که انگلیس بدنبال طلسم شکنی 52 ساله است و کرواسی برای تاریخ‌سازی تلاش خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ویژه برای انگلیس و کرواسی؛ طلسم شکنی یا تاریخ‌سازی

مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 که شب گذشته با پیروزی یک بر صفر فرانسه مقابل بلژیک آغاز شده بود، ساعت 22:30 امشب با برگزاری دیدار تیم‌های ملی انگلیس و کرواسی به پایان خواهد رسید تا دومین فینالیست جام بیست و یکم با قضاوت داور ترکیه‌ای معرفی شود.

مهم‌ترین نکاتی که درباره این تقابل می‌توان گفت عبارتند از:

1- انگلیس دو بار در سال‌های 1966 و 1990 به نیمه نهایی رسیده که در سال 1966 و در حالی که میزبان بود فینالیست شد و حالا در تلاش است تا پس از 52 سال به فینال برسد. اما کرواسی هم یکبار طعم حضور در نیمه نهایی را چشیده اما در رسیدن به فینال ناکام مانده است. آنها در جام جهانی 1998 در تیمی که برانکو ایوانکوویچ سرمربی این روزهای پرسپولیس مربی آن بود به نیمه نهایی رسیده بودند اما فرصت فینالیست شدن را پیدا نکردند.

2- در تاریخ دیدارهای روبرو دو تیم 6 بار با هم بازی کرده‌اند که این بازی‌ها هیچ وقت در طول نود دقیقه مساوی تمام نشده؛ سهم انگلیس در این بازی‌ها 4 برد و سهم کرواسی 2 برد بوده است.

3- در حالی که آخرین تقابل دو تیم 8 سال و ده ماه پیش بوده است، انگلیس دو دیدار آخر روبرو را با برد تمام کرده و از آخرین برد کرواسی مقابل انگلیس 10 سال و 7 ماه می‌گذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار