در گفت‌وگو با پانا

امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت: شرکت‌های دارویی نمی‌توانند با ارز دولتی اقلام غیردارویی وارد کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز دولتی برای تمام داروهای مورد تأیید سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده است، می‌گوید ارز 4200 تومانی در حوزه دارو به اقلام غیردارویی تخصیص نمی‌یابد.

کد مطلب: ۸۳۵۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت: شرکت‌های دارویی نمی‌توانند با ارز  دولتی  اقلام غیردارویی وارد کنند

محمد نعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا درخصوص تخصیص ارز دولتی دارو به واردات اقلام غیردارویی گفت: شرکت‌های دارویی که در لیست سازمان غذا و دارو قرار دارند موظف‌اند فقط دارو با ارز دولتی وارد کنند و این شرکت‌ها نمی‌توانند نمی‌توانند با ارز دولتی اقلام غیردارویی وارد کنند. همچنین شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی نیز موظف هستند فقط تجهیزات پزشکی وارد کنند.

به گفته وی، داروهایی که در لیست سازمان غذا و دارو مجاز هستند و داروهایی که مشابه داخلی ندارند، در اولویت واردات دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره نظارت کمیسیون بهداشت مجلس بر وضع واردات دارو گفت: ما هم با توجه به حساسیت موضوع، در کمیسیون بهداشت و درمان بر بازار دارویی کشور نظارت می‌کنیم اما این وظیفه اصلی سازمان غذا و دارو است که زمینه وارات امن داروی مورد نیاز کشور را فراهم کند.

وی تأکید کرد: قرار است هفته آتی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، موضوع واردات دارو و تأمین اقلام دارویی مورد نیاز کشور را بررسی کنیم.

این نماینده مجلس درباره کمبود اقلام دارویی نیز گفت: اکنون عمده مشکلات حوزه دارو برطرف شده است و فقط در تعداد محدودی از اقلام دارویی مشکلاتی وجود دارد که در جلسه آینده کمیسیون بهداشت، این موضوع نیز بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار