مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد:

بیش از دو هزار و 638 تن گوجه سبز از باغات استان یزد برداشت شد

یزد(پانا)- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد میزان برداشت گوجه سبز از باغات استان را در سال جاری حدود دو هزار و 638 تن عنوان کرد و گفت: این محصولات عمدتا در ارقام برفان کرج، شیرازی و گوجه سبز محلی مهریز هستند

کد مطلب: ۸۱۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از دو هزار و 638 تن گوجه سبز از باغات استان یزد برداشت شد

«ید الله جوادپور» گوجه سبز را یکی از نوبرانه‌‌های فصل بهار خواند و اظهار کرد: در استان یزد 381 هکتار از باغات استان زیر کشت این محصول است ولی غالباً کشاورزان یزدی از آن به عنوان درختان تکمیلی باغات خود بهره گرفته‎‎اند.

وی با بیان این که این محصول زودتر از دیگر محصولات برداشت و به بازار عرضه می‏‏ شود، از این محصول به عنوان یکی از محصولات نوبرانه که در اوایل سال می‎‎تواند درآمد خوبی را نصیب کشاورزان کند، یاد کرد.

این مسئول میزان برداشت گوجه سبز از باغات استان را در سال جاری حدود دو هزار و 638 تن عنوان کرد و گفت: این محصولات عمدتا در ارقام برفان کرج، شیرازی و گوجه سبز محلی مهریز هستند .

جوادپور بیشترین سطح کشت این محصول را به ترتیب مربوط به شهرستان‎‎های ابرکوه، مهریز، خاتم، تفت و اشکذر ذکر کرد و در پایان گفت: متاسفانه این محصول در سال جاری از محل سرمازدگی و بارش تگرگ دچار خسارت شده که این خسارت حدود دو میلیارد تومان برآورد می‎‎شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار