دیدار و مذاکرات بطحایی با شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی مراکش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش که برای شرکت در پنجمین اجلاس وزرای مرتبط به امور کودک کشورهای اسلامی به مراکش سفر کرده بود با چند تن از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی این کشور دیدار و مذاکره کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار و مذاکرات بطحایی با شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی مراکش

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در رباط پایتخت مراکش با خانم بسیمه الحقاوی وزیر خانواده و امور اجتماعی و کودکان این کشور ملاقات کرد. بطحایی در این ملاقات ضمن اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع زنان و سیاست دولت در استفاده از ظرفیت زنان در امور مدیریتی، تجارب مراکش را در این زمینه قابل تبادل با کشورمان دانست. وی ضمن دعوت از طرف مقابل، خواهان افزایش روابط بخش های مربوطه دو کشور در این زمینه شد.

وی همچنین در دیداری جداگانه با دکتر عبدالعزیز عثمان التویجری مدیر کل سازمان آیسسکو گفتگو کرد.

در این گفتگو علاوه بر بحث و بررسی مسائل دو جانبه، سازمان ایسسکو قول تاسیس دو مدرسه دخترانه و پسرانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه داد.

از دیگر ملاقاتهای وزیر آموزش و پرورش در این سفر می توان به دیدار سید محمد بطحایی با مصطفی الرمید وزیر حقوق بشر کشور مراکش اشاره کرد که در آن موضوعات دو جانبه و مرتبط با دو کشور مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

در خاتمه این سفر، وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه از مسجد ملک حسن دوم در شهر کازابلانکا بازدید کردند.این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام است که در ساحل شهر کازابلانکا ساخته شده و بمنزله دروازه ورودی به جهان اسلام از سمت اروپا می باشد. مهمترین مراسم های مذهبی و نماز جمعه شهر کازابلانکا در مسجد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار