بازیگر نمایش «کارد، ترنج، زلیخا»: هر فعالیتی که منشا آن در دل آدمی باشد بی‌شک در دل می‌نشیند

تهران (پانا) - هدی نوری زاده بازیگر نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» معتقد است، این نمایش دارای ویژگی هایی است که با دیگر تئاترهایی که به ایفای نقش پرداخته متفاوت است.

کد مطلب: ۸۰۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر نمایش «کارد، ترنج، زلیخا»: هر فعالیتی که منشا آن در دل آدمی باشد بی‌شک در دل می‌نشیند

هدی نوری‌زاده بازیگر نقش زن نمایش«کارد، ترنج، زلیخا» در مورد نقش خود و گروه تئاتری که در حال حاضر با آن همکاری دارد به خبرنگار پانا، گفت: حدود بیست سال است که در تئاتر به عنوان بازیگر فعالیت دارم. اما برای اولین بار است که به صورت کاملا حرفه ای در نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» حضور پیدا می‌کنم. با اینکه طی این سال‌ها نمایش‌های دیگری هم که در آن حضور داشتم حرفه‌ای بود. اما این نمایش دارای ویژگی‌های خاص خودش است که آن را متمایز از دیگر تئاترهای با حضور من می‌سازد.


نوری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره خود و دیگر اعضای گروهی که برای این نمایش تلاش کرده اند، اظهار کرد: همدلی میان اعضای این گروه نمایش آنچنان زیبا به وجود آمده است که شاید به ندرت میان دیگر گروه‌های تئاتر دیده شود. همه ما مدت‌های طولانی است که برای اجرای یک نمایش تلاش می‌کنیم. همه اعضای این گروه نمایش لحظه به لحظه متولد شدن تئاتر «کارد، ترنج، زلیخا» را شاهد بودیم. لحظه‌هایی که داشت شکل می‌گرفت، رشد می‌کرد و به بلوغ می‌رسید. با ما بزرگ شد و در وجود ما ریشه کرد. در نهایت این روزها به لطف خدا با بار نشسته و آماده بهره‌وری شده است.
وی به درون‌مایه این نمایش اشاره کردو افزود: نمایش«کارد، ترنج، زلیخا» قصه عشق است. قصه نفرت است. قصه کینه دوزی است. این نمایش برای من درس زندگی است. عشق همیشه یک تشویش خاطر است و با احساس سعادت و حرمان ملازم است. عشق در غایت ظهور و در غایت خفاست که برای من دارای یک فلسفه انسان‌ساز است. برخلاف تصوراتی که این نمایش را مذهبی می‌دانند، اما این نمایش کاملا عرفانی است. باعث افتخار من است که در این نمایش حضور دارم. امیدوارم از سوی تماشاگران نیز حس خوب ما هم درک شود. معتقدم که هر فعالیتی که منشا آن در دل آدمی باشد بی‌شک در دل می‌نشیند. همه عوامل این نمایش با دل‌های خود به خلق اثر پرداختند. پس دور از انتظار نیست که نمایش«کارد، ترنج، زلیخا» با دل‌های مردمی گره بخورد.
نوری‌زاده نقش خود در این نمایش را غیرقابل توصیف بیان کرد و یادآور شد: نقش زن این نمایش را نمی‌توان توصیف کرد. بهتر است عموم مردم و هنرمندان تئاتر برای تماشای این تئاتر بیایند و خودشان قضاوت کنند. تنها واژه‌ای که می‌توانم از این نقش بیان کنم، عشق است. من در این نمایش نقش «هیما» را برعهده دارم. «هیما» دختری است که در دل داستان این نمایش عاشق می‌شود و عاشق می‌ماند.
وی افزود: تلفیق واقعه عاشورا با «هیما» رفاقت عشق را بیان می‌کند. چرا که عاشورا زمینه عاشقانه دارد. در صحرای کربلای واقعه عاشورا هیچ ‌چیزی غیر از عشق دیده نمی‌شود. نقش «هیما» نقشی است که به من زندگی آموخت. امیدوارم تا تماشاگران نمایش نیز این درس را بیاموزند.
نوری‌زاده در مورد ویژگی‌های خاص این اثر گفت: نمایش«کارد، ترنج، زلیخا» یک اثر کاملا متفاوت است. شاید کمتر بیننده و یا هنرمند تئاتری نمایش با این موضوع را در چنین فرم و کیفیتی دیده باشد. چرا که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است. ما برای آماده‌سازی این نمایش شش‌ماه است که تمرین مداوم بدن، بیان و هرآنچه برای یک تئاتر حرفه‌ای لازم باشد در دستور کار خود داشته‌ایم. بی‌شک نتایج قابل توجهی را برای ما و مخاطب ما خواهد داشت.
وی در پایان گفت: گروهی که در حال حاضر نمایش«کارد، ترنج، زلیخا» را تمرین کرده و آماده اجرا شده‌ است، دارای توانی غیر قابل بیان است. شاید استفداه از واژه حرفه‌ای برای این گروه کم باشد. چرا که یک انرژی ماورایی را می‌توان درون آن حس کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار