عراقچی: .اگر کمپانی ها وارد کار با ایران نشوند در توافقی که سودی برایمان ندارد نمی مانیم

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در موسسه چتم هاوس در بریتانیا فضای نا امنی را که ترامپ ایجاد کرده برای تجارت کمپانی های خارجی با ایران مسموم دانست و گفت که ایران در توافقی که نفعی برایش نداشته باشد، نمی ماند.

کد مطلب: ۸۰۱۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: .اگر کمپانی ها وارد کار با ایران نشوند در توافقی که سودی برایمان ندارد  نمی مانیم

بر اساس گزارش توئیتر چتم هاوس، سید عباس عراقچی که به منظور رایزنی های سیاسی به لندن سفر کرده است در بخشی از سخنرانی خود در این موسسه گفت :«دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا فضای بی‌اعتمادی ایجاد کرده است که برای کسب و کار با ایران مانند سم است.»

او گفت: «توافق هسته‌ای در صورت ادامه سیاست آشفتگی نجات پیدا نمی‌کند. اگر کمپانی‌ها وارد کار با ایران نشوند، ما در توافقی که سودی برایمان ندارد باقی نمی‌مانیم.»

عراقچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون نه بار پایبندی ایران به برجام را تائید کرده و این در حالی است که ترامپ برخلاف این معاهده از پاره کردن این توافق بین‌المللی حرف می‌زند.»

معاون وزیر خارجه کشورمان پذیرش روند اعتمادسازی در برجام را از تولید سلاح هسته‌ای مقوله‌ای جدا دانست و تصریح کرد که تعهد ایران برای عدم دست‌یابی به سلاح هسته‌ای همیشگی است.

همچنین بر اساس گزارش فارس، معاون وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این سخنرانی درباره موضوعات منطقه گفت: «همه می‌دانند که ایران چقدر سخت با تروریسم در منطقه مبارزه کرده است. به خاطر ایران بود که داعش در منطقه نابود شد. ایران معتقد است که هیچ راه حل نظامی برای منطقه و نه برای هیچ جای دیگر وجود ندارد و ایران وقتی وارد مذاکره شده، ثابت کرده است که آماده کمک برای راه حل سیاسی برای هر مشکلی در منطقه است. »

وی گفت ایران معتقد است منطقه قدرتمند به دنبال ثبات است و ایران خواستار ثبات است اما هژمونی به سوی ناامنی می‌رود. ایران برای منطقه خلیج فارس به دنبال مذاکره و گفت‌وگو است و باید یک مجمع گفت‌وگو منطقه‌ای باید برای مذاکرات رده بالای رسمی و غیررسمی میان کشورهای منطقه باشد.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در چتم هاوس گفت، باید اقدامات اعتمادساز در منطقه خلیج فارس انجام بگیرد و باید به تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار