محسن رضایی:‌ برخی افراد که خود را خادم می دانستند، در کنار دشمن قرار گرفته اند

کرج (پانا) - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین یادواره شهدای مهندس البرز با اشاره به اینکه ایران در جنگ تحمیلی پیروزی نظامی و سیاسی را کسب کرد، گفت: حتی یک وجب از خاک ایران دست دشمنان باقی نماند.

کد مطلب: ۸۰۱۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
محسن رضایی:‌ برخی افراد که خود را خادم می دانستند، در کنار دشمن قرار گرفته اند


به گزارش خبرنگار پانا از البرز محسن رضایی در اولین یادواره شهدای مهندس البرز که صبح پنج شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: امید است در مسیر انقلاب فاطمی باقی بمانیم.

وی با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس زمان کمی نیست و در این جنگ به تعبیر برخی کشوری جهان سومی در مقابل ائتلاف بین المللی قرار گرفته بود، افزود: این جنگ نابرابر و بین المللی علیه ایران صورت گرفت. از آمریکا تا شوروی دست به دست هم داده بودند تا به وسیله صدام پیام جدیدی که از ایران برخواسته و ملت را به ایمان فرا می خواند را خفه کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار انقلاب اسلامی ایران مبنی بر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، تصریح کرد: تمام جهان حامی صدام بود. غنائم جنگی ایران از تمامی کشورها است. دشمنان میلیارد ها دلار از عربستان، امارات و کویت پول برای سر نگونی ملت ایران دریافت می کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران در جنگ تحمیلی پیروزی نظامی و سیاسی را کسب کرد، خاطرنشان کرد: حتی یک وجب از خاک ایران دست دشمنان باقی نماند و مردم سازندگی را آغاز کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی برای ملت ایران سربلندی و عزت را به همراه داشت و در نهایت این حادثه دیگر کشورها به جان هم افتادند، افزود: معجزه اصلی این رویداد این است که اساس انقلاب از جنس انقلاب پیامبران اهل بیت(ع) است، این انقلاب بر رکن های اساسی چون خدا استوار است، امام خمینی(ره) در این انقلاب ملت و قدرت ها را به خدا دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه رکن دوم انقلاب اسلامی این بود که به هیچ حزب و توده سیاسی وابسته نبود، گفت: ولایت رکن سوم و اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، خدمت به مردم از جمله اهداف این واقعه بزرگ بود که در مسیری الهی نیز طی می شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف از پیروزی انقلاب اسلامی را خدمت به مردم و جلب رضایت الهی اعلام کرد و افزود: ولیِ خدا کسی است که حواس خود را جمع خدا و مردم می سازد و این دو را هیچ گاه از یکدیگر جدا نمی بیند، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بر این اساس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب هر روز بیشتر از روز قبل به عقب نشینی اقدام می کنند و از سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران نا امید و دلسرد شده اند، ادامه داد: دشمنان اطراف دریای مدیترانه مشغول توطئه سازی هستند اما توطئه های جدید را نباید نادیده گرفت.

رضایی با اعلام اینکه در جنگ همه رزمندگان برای رضای خدا می جنگیدند و آرزوی شهادت داشتند، همچنین سخنی از درجه نبود، شهدا آرزو داشتند گمنام بمانند چرا که می گفتند برای رضای خدا جنگ می کنند، گفت: جنگ توسط مردم و جوانان نخبه مدیریت شد؛ پزشکان، مدرسین، کشاورزان، دانشجویان و دانش آموزان به دفاع از حق در این جنگ پرداختند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی با مدیریت مردم حزب الهی ایران، معجزه ای بزرگ بود، مهندسین جنگ مسیرهای صعب العبور را شناسایی کردند و با ایجاد جاده وحدت مسیر پیروزی برای رزمندگان را تسهیل بخشیدند.

رضایی با اشاره به اینکه تجهیزات زرهی برای مقابله با دشمن وجود نداشت و در دفاع مقدس برای نخستین بار عمل جراحی توسط پزشکان در خط مقدم انجام می گرفت، اظهار کرد: ایران در بین کشورهای دنیا که جنگ کردند در سه مساله از رتبه های بین المللی جلوتر است که نمونه این مهم مهندسی پزشکی به شمار می آید.

وی با تشریح مهندسیهای رزمی صورت گرفته در جنگ، گفت: جوانان با اعتماد بنفس، نوآوری و خلاقیت به توانایی های مهمی دست پیدا کردند چرا که ایمان داشتند برای رضای خدا و خدمت به مردم فعالیت می کنند، مردمی شدن دفاع مقدس و خدایی شدن این واقعه بزرگ را نمی توان انکار کرد.

وی با بیان اینکه امروز از این جنگ با اقتدار و عزت خارج شدیم و در خانه امن انقلاب و جمهوری اسلامی زندگی می کنیم، افزود: نگهبانان این خانه نیروهای مسلح و خدمتگزاران آن مسئولین هستند که نباید هدفی جز جلب رضای خدا و خدمت به مردم داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه دشمن سعی کرد از طریق داعش وارد کشور شود که آن ها را از بین بردیم، امروز دشمنان در تلاش هستند از راه دور کشور را محاصره اقتصادی کنند، گفت: دشمنان ا
مروز خانه انقلاب، رهبری و نگهبانان انقلاب را هدف گرفته اند، متاسفانه عده ای که تا دیروز نوکری می کردند، امروز می خواهند در کنار دشمن قرار بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزرگترین افتخار ما باید خدمت به ملت باشد در بین خادمان آدم های خوبی داریم اما برخی افراد که قدیم خود را خادم می دانستند از روی جهل و عصبانیت در کنار دشمن قرار گرفته اند، اگر کسی حرف حساب دارد نباید در کنار دشمنان مردم سخن بگوید.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم این نیست که در کنار دشمنان قرار بگیریم، افرادی که در این جبهه سخن گفتند باید عذر خواهی کنند، افزود: اینکه عده ای خود را از اشتباهات مبرا می دانند، درست نیست؛ اگر انگیزه خدا است باید از خود رای بودن، دیکتاتوری و خودشیفتگی کنار رفت.

رضایی با تاکید بر اینکه کشور دارای مشکلاتی است که این مشکلات به خانه و مردم مربوط نمی شود بلکه به اداره کشور و مدیریت اقتصادی کشور باز می گردد، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات به تحریم و محاصره اقتصادی باز می گردد لذا برای برون رفت از این مشکلات باید نیات خود را به رضای الهی بر گردانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر می خواهیم مشکلات کشور حل شود باید کشور اقتصاد مردمی شده و از ظرفیت جوانان در این مسیر استفاده کرد، جوانان نباید در خدمت بیگانان باشند، باید راه اقتصاد را برای مردم و جوانان باز کرد و آن ها را در این مسیر یاری کرد.

رضایی با اشاره به اینکه صنعت بانکداری کشور باید مدیریت و نظارت شود در غیر این صورت حاشیه نشینی و فساد جامعه را فرا خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: نباید به جای رضای خدا درصدد راضی کردن جناح خود باشیم، نباید درکارها باندبازی صورت گیرد و نباید به گونه ای رفتار کرد که دولت جای مردم قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار