با تصمیم نمایندگان مجلس صورت گرفت

دستگاه های دولتی از سال آینده نمی توانند از جیب مردم افطار دهند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت هزیه های افطاری دستگاه های اجرایی از بودجه این دستگاه ها را ممنوع کردند.

کد مطلب: ۸۰۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه های دولتی از سال آینده نمی توانند از جیب مردم افطار دهند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی حزئیات لایحه بودجه سال 97، پیشنهاد الحاقی به تبصره 20 این لایحه را با 112 رای موافق، 35 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی که توسط محمد مهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، پرداخت هزینه های افطاری از سوی دستگاه های اجرایی، از بودجه این دستگاه ها یا بودجه عمومی کشور به هر نحو، مطلقا ممنوع اعلام شد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالقدر، نماینده مردم میناب در مخالفت با این پیشنهاد با اشاره به فرمایشات پیامبر مکرم اسلام مبنی بر مستحب بودن افطاری برای مسلمانان گفت: در کشور مصر یا کویت سفره افطاری پهن می کنند ولی ما می خواهیم این اقدام را ممنوع کنیم.

محمد قسیم عثمانی، عضو هیات رئیسه خانه ملت و نماینده مردم بوکان در بهارستان در واکنش به اظهارات وی، ضمن موافقت با پیشنهاد الحاقی نماینده تویسرکان، بیان کرد: دادن افطاری به مسلمانان مستحب است اما نه از جیب مردم! دستگاه ها از جیب مردم به عده ای خاص افطاری می دهند. بنابراین من خواستار رای دادن نمایندگان به این پیشنهاد الحاقی هستم.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف با این پیشنهاد الحاقی به تبصره 20 موافقت کردند و از سال آینده هیچ یک از دستگاه های اجرایی نمی توانند هزینه افطاری خود را از جیب مردم (بودجه های دستگاه یا بودجه عمومی کشور) تهیه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار