در مقر اصلی سازمان آیسسکو برگزار شد

آغاز به کار پنجمین اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش

تهران (پانا) - پنجمین اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار پنجمین اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، این نشت با حضور مدیرکل سازمان آیسسکو و نماینده سازمان همکاری های کشورهای اسلامی و حضور وزرا و روسای هیات‌های نمایندگی کشورهای اسلامی در مقر اصلی سازمان آیسسکو در رباط، پایتخت مراکش، آغاز به‌کار کرد.

در افتتاحیه این اجلاس دبیرکل سازمان آیسسکو، گزارشی از وضع کشورهای اسلامی درباره کودکان ارائه کرد.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش پرورش، به نمایندگی از جمهوری اسلامی در این اجلاس به همراه هیئتی از نمایندگان سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با کودکان حضور دارند.

در این اجلاس بحث و بررسی اشکال مقابله با خشونت علیه کودکان مطرح خواهد شد که از مهم‌ترین برنامه‌های آن، تصویب چارچوب کلی حفاظت از کودکان جهان اسلام در برابر خشونت و ارائه گزارش‌های ملی از سوی نمایندگان کشورهای اسلامی در راستای تدابیر و اقدامات پیش‌بینی‌شده به منظور مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان است.

سید محمد بطحایی گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در موضوع مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان در حوزه آموزش، بهداشت، قضایی، امور قانون‌گزاری و حقوق کودکان از جمله حق بازی و تفریح کوکان، حق دست‌یابی به آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی، احترام به حقوق کودکان، مسائل اجتماعی مربوط به کودکان و حمایت‌های اجتماعی از کودکان را ارائه خواهد داد.

سازمان آیسسکو، سازمان علمی، فرهنگی آموزشی کشورهای اسلامی است که حیطه‌های آموزش، علوم و فرهنگ را در کشورهای اسلامی طرح و بررسی می‌کند. اجلاس‌های این سازمان هر سه سال یک‌بار برگزار می‌‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار