در نشست مشترک اعضای شورای استان تهران با استاندار تهران مطرح شد

چالش‌های مدیریت بحران، آب و حریم پاشنه آشیل استان تهران

تهران (پانا)- عضو شورای شهر تهران گفت چالش‌هایی که در مدیریت بحران، آب و حریم مطرح می‌شود شاید در وهله اول کالبدی به نظر برسد اما پاشنه آشیل است و حل آن سخت افزاری نیست.

کد مطلب: ۸۰۱۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های مدیریت بحران، آب و حریم پاشنه آشیل استان تهران

الهام فخاری در نشست مشترک اعضای شورای استان تهران با استاندار تهران ضمن تشریح گزارشی از عملکرد فعالیت این شورا گفت: اگر از بهبود حمل و نقل و ترافیک در استان صحبت می‌کنیم باید تفاوتش با سایر استان‌ها و شهرهای دیگر را نیز تعریف کنیم. چرا که اگر بناست که نوسازی ناوگان اتفاق بیفتد باید در سطح استان باشد و مدل‌های بهره‌وری بهینه را در دستور کار قرار دهیم، نه اینکه ترویج دهنده تغییر کاربری باشیم و پیشنهاد می‌شود از توان دانشگاه‌ها و متخصصان در حل مشکلات استان تهران بهره مند شویم.

وی اظهار کرد: چالش‌هایی که در مدیریت بحران، آب و حریم مطرح می‌شود شاید در وهله اول کالبدی به نظر برسد اما پاشنه آشیل است و حل آن سخت افزاری نیست.

همچنین در ادامه مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه رفع تبعیض و برقراری عدالت کارنامه مثبتی ندارد، گفت: تبعیض منطقه‌ای که موجب مهاجرت‌های بی رویه شده، همچنین تبعیض جنسیتی، رسانه‌ای و ... قابل تعمق است و عدم تعادل منطقه‌ای و توزیع بودجه که در برخی مواقع شاهد آن هستیم به شوراها مربوط می‌شود. چرا که شوراها به دلیل دیر رسیدن سهم‌شان توسط دیگران تصاحب شده و این سازمان‌ها هم تمایل به پس دادن آنها ندارند.

وی با بیان اینکه در زمانی که انتخابات شوراها انجام شد، قانون نسبتا ناقص بود، گفت: پارلمان محلی‌ای که مد نظر قانونگذار بود رو به فراموشی سپرده شد و نتیجه آن هم این شد که بخشی از حقوق شوراها در اختیار مجلس و بخشی دیگر نیز در اختیار دولت قرار گیرد و با این تفاسیر وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کارنامه قابل عرضه‌ای نداریم.

الویری خطاب به استاندار تهران افزود: شما به این خانواده مهمی که دیر به صحنه آمده کمک کنید و سهمیه‌اش را که در اختیار دیگران است، بدهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار