رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش: زیر ساخت تربیت نیروی انسانی کارآمد آموزش و پرورش است

مشهد (پانا): رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:همه نهاد ها باید برای رسیدن به اهداف به آموزش و پرورش کمک کنند.

کد مطلب: ۸۰۰۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش:  زیر ساخت تربیت نیروی انسانی کارآمد آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، محمد حسین کفراشی اظهار کرد: باید همه تلاشمان را برای خدمت خوب به مردم معطوف کنیم چراکه مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند.
وی ادامه داد: هر جا که بحث نیروی انسانی مطرح است آنجا با اهمیت است چراکه جامعه پایدار و توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی با نیروی انسانی کارآمد ممکن است و زیرساخت آن آموزش و پرورش است.
کفراشی تخصص،ملاک‌های ارزشی و ملاک‌های مکتبی را سه معیار اصلی مدیریت دانست و تصریح کرد: معیار تخصصی شامل شایستگی، تدبیر و تجربه سعه صدر می‌شود که از صلاحیت های حرفه ای معلمان و مدیران است. معیار بعدی معیار ارزشی است که وفاداری به سیستم، تواضع و فروتنی،کنترل بر خشم، داشتن عدالت و انصاف، تنگ نظر نبودن، اهل مدارا بودن و داشتن اعتماد به نفس از جمله معیار های ارزشی است. سومین معیاری که در نهج البلاغه نیز به آن اشاره شده است معیار های مکتبی است. هدف مکتب انسان تعالی است در این بخش مدیران باید تقوای شخصی، اجتماعی و سیاسی داشته باشند و همه بخش‌ها را ببیند و از تمام توانمندی‌ها استفاده کنند. همچنین توکل بر خدا و عمل به وظایف و کسب عبرت از گذشتگان، پرهیز از سوءاستفاده، خیرخواهی، صرفه‌جویی در بیت‌المال از جمله معیار های مکتبی است که امیدواریم خداوند به ما توفیق رعایت این معیار ها در مدیریت عنایت کند
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش مدیران را سرمایه کشور و محور توسعه خواند و افزود: اگر می خواهیم آموزش و پرورش موفق شود باید تمام نهادهای حاکمیتی کمک کنند. ما علاوه بر کمبود منابع مالی کمبود منابع انسانی داریم.
وی همچنین با اشاره به مسئله کمبود منابع انسانی در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: جذب خوب تربیت خوب و نگهداشت خوب نیروی انسانی از عوامل موفقیت در مدیریت است و لذا باید در این جهات نیز تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

کفراشی در پایان سخنان خود بیان کرد: دغدغه اصلی ما در آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند و تمام تلاش ما برای هدایت آنها در مسیر رشد و تعالی است. اگر می‌خواهیم به اهدافمان برسیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم و این محقق نمی‌شود مگر اینکه آموزش و پرورش در عمل دغدغه همه نهادهای کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار