همه ایرانی‌ها می‌توانند شهروند برگزیده شهر همدان باشند

همدان (پانا) - به منظور ارج نهادن به افرادی که وجود و حضورشان افتخارات فراوانی را در حوزه های گوناگون برای جامعه در پی دارد، شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان تجلیل از آنان را در قالب برنامه ای به نام «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» در دستور کار خود قرار داده است.

کد مطلب: ۸۰۰۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
همه ایرانی‌ها می‌توانند شهروند برگزیده شهر همدان باشند

گروه شهر خوب شهروند خوب: شهروندان همدانی، افراد بومی و غیربومی ساکن در شهر همدان از هر حوزه و قشری به شرط دارا بودن معیارها و شاخص ‌ های در نظر گرفته شده می ‌ توانند در این جشنواره شرکت کنند.

در زمان انتخاب؛ ابتدا شهروند برگزیده بودن فرد براساس معیارهای عمومی (کمی و کیفی) مورد بررسی قرار می ‌ گیرد.

سپس افرادی که در این بخش حایز امتیاز لازم باشند، با معیارهای اختصاصی هر حوزه و قشری امتیازدهی شده و جزء برگزیدگان نهایی قرار خواهند گرفت.

مدارک و پرونده شهروندان همدانی به روش ‌ های سه گانه زیر دریافت، تجمیع و مورد بررسی قرار می ‌ گیرد:

الف)- ثبت نام توسط خود افراد (خوداظهاری)

ب)- معرفی توسط معمتدین و سایر شهروندان با ذکر شاخصه ‌ های برگزیدگی

ج)- معرفی توسط اصناف، اتحادیه ها، تشکل ها، سازمان ها، ادارات و ارگان ‌ های مختلف با ذکر شاخصه ‌ های برگزیدگی

نحوه تجلیل

دبیرخانه جشنواره براساس شاخص ‌ های عمومی (کمی و کیفی) و اختصاصی نسبت به بررسی پرونده ‌ ها و انتخاب شهروندان برگزیده در حوزه ‌ ها و اقشار مختلف اقدام خواهد کرد و سپس با استفاده از روش ‌ های ذیل از برگزیدگان تجلیل میکند:

1. تقدیم نشان «شهروند برگزیده» جهت تجلیل معنوی

2. اهدا هدایای نفیس

3. صدور کارت ویژه جهت استفاده از خدمات اختصاصی شهرداری

4. ارایه تخفیف عوارض

5. نصب شرح زندگی، خدمات و افتخارات شهروندان برگزیده در مکانی خاص تحت عنوان «برگزیدگان و مشاهیر شهر»

‌ زمان برگزاری اختتامیه

پیش ‌ بینی شده است مراسم تجلیل از شهروندان برگزیده همدان در نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها برگزار ود.

سایر توضیحات

1. باتوجه به اینکه مقرر شده است در هر سال از برگزاری جشنواره یک موضوع خاص تعیین و جوایز ویژه به کسانی که بیشترین فعالیت را در آن حوزه داشته اند، اهدا شود، لذا برای این دوره از جشنواره، حوزه "محیط زیست، انرژی ‌ های پاک و تجدیدپذیر" به عنوان بخش ویژه انتخاب شده است.

2. در جشنواره بخشی نیز مختص افراد بومی یا غیربومی اما غیرساکن تحت عنوان "شهروندان برگزیده افتخاری" در نظر گرفته شده است و در آن از کسانی که فعالیت ‌ ها و تلاش ‌ های مستمر و اثرگذاری در طول سالیان متمادی برای شهر همدان داشته اند، تقدیر به عمل می ‌ آید.

3. باتوجه به اینکه اسناد و پرونده ‌ های مربوطه تا پایان سال 1385 در دوره قبلی بررسی و ارزیابی شده است، لذا در این دوره از جشنواره تمرکز اصلی بر جمع آوری و داوری مدارک مربوط به دوره ده ساله (سال 1386 لغایت دی ماه 1396) می ‌ باشد.

4. پس از تعیین شرایط و ضوابط هر حوزه و جمع آوری و دسته بندی مستندات شرکت کنندگان، پرونده هر حوزه و قشری توسط کمیته داوری و با همکاری معتمدین و متخصصین آن بخش بررسی و ارزیابی خواهد شود.

5. در زمان انتخاب؛ ابتدا شهروند برگزیده بودن فرد براساس معیارهای عمومی (کمی و کیفی) مورد بررسی قرار می ‌ گیرد. سپس افرادی که در این بخش حایز امتیاز لازم باشند، با معیارهای اختصاصی هر حوزه و قشری امتیازدهی شده و در نهایت در صورت کسب حداکثر امتیاز، جزء برگزیدگان نهایی قرار خواهند گرفت.

نکات مهم

1- "ثبت نام اولیه" در جشنواره به صورت اینترنتی و رایگان است و همه متقاضیان شرکت در این دوره از جشنواره بایستی ابتدا از تاریخ 7 بهمن تا 20 اسفند 96 با مراجعه به وبگاه جشنواره به نشانی www.topcitizen.hamedan.ir و یا پایگاه اطلاع رسانی شهرداری همدان به نشانی www.municipality.hamedan.ir و تکمیل صحیح و دقیق فرم مشخصات، نسبت به "ثبت نام اولیه" و دریافت "کد رهگیری" اقدام کنند.

سپس متقاضی برای "ثبت نام نهایی"؛ باید حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت کد رهگیری، نسبت به تحویل حضوری 1)- فرم چاپ شده ثبت نام، 2)- اصل و کپی کلیه اسناد، مدارک و مستندات به صورت یک نسخه چاپی و یک عدد لوح فشرده و 3)- جدول خوداظهاری شاخص ‌ های کیفی، به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند (فقط حالت ثبت نام فردی).

- ارایه یک قطعه عکس 4*3، یک نسخه از فرم ثبت نام و یک سری کپی از کارت ملی، شناسنامه (تمام صفحات)، تأییدیه ‌ ها، گواهینامه ‌ ها، مدارک و مستندات متناسب با هر یک از اقدامات، فعالیت ‌ ها، خدمات و افتخارات به صورت چاپی و نیز اسکن شده در یک لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ضروری است.

- باتوجه به اینکه اسناد مربوطه تا پایان سال 1385 در دوره قبلی جشنواره بررسی و ارزیابی شده است، لذا در این دوره از جشنواره تنها مدارک مربوط به دوره ده ساله (ابتدای سال 1386 تا دی ماه 1396) مورد ارزیابی، ملاک محاسبه و امتیاز قرار می ‌ گیرد.

4- شهروند گرامی؛ شما می ‌ بایستی از بین اقشار و حوزه ‌ های مختلف یکی را انتخاب و درخواست بررسی پرونده خود در آن حوزه یا قشر را تعیین نمایید. چنانچه حوزه یا قشر مورد درخواست شما در بین گزینه ‌ ها وجود نداشت، گزینه "سایر" را انتخاب و عنوان حوزه مدنظر خود را در قسمت "شرح" وارد کنید.

- در زمان داوری؛ ابتدا شهروند برگزیده بودن فرد براساس معیارهای عمومی (کمی و کیفی) مورد بررسی قرار می-گیرد. سپس افرادی که در این بخش حایز امتیاز لازم باشند، با معیارهای اختصاصی هر حوزه و قشری امتیازدهی شده و در نهایت در صورت کسب حداکثر امتیاز، جزء برگزیدگان نهایی قرار خواهند گرفت.

6- پرونده شهروندانی در مرحله اختصاصی و متناسب با حوزه و قشر انتخاب شده مورد ارزیابی قرار می ‌ گیرد که حداقل امتیاز لازم را در مرحله اول (شاخص ‌ های عمومی (کمی و کیفی) یک شهروند برگزیده) اخذ کند.

7- همه افتخارات و عناوین حرفه ‌ ای و تخصصی دریافتی از سازمان یا صنف متبوع که به دبیرخانه جشنواره ارایه می ‌ شود، بایستی متناسب با حوزه و قشر انتخاب شده در فرم ثبت نام باشد.

8- شهروند محترم؛ تأیید صحت اطلاعات و مدارک ارایه شده به دبیرخانه جشنواره بر عهده شخص متقاضی می ‌ باشد. خواهشمند است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، در درج کلیه اطلاعات و تحویل مستندات درخواست شده، دقت و توجه کافی را به عمل آورید. بدیهی است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات و مدارک ناقص و اشتباه، مسؤولیت آن با خود فرد متقاضی می ‌ باشد.

9- چنانچه در هر مرحله ‌ ای از بررسی ها، خلاف واقع بودن اطلاعات و اسناد ارایه شده به دبیرخانه جشنواره ثابت شود، پرونده فرد باطل اعلام شده و متقاضی در این دوره و دو دوره آتی نیز از شرکت در جشنواره محروم خواهد شد.

10- با توجه به اینکه مدارک و مستندات ارایه شده به دبیرخانه قابل عودت نمی ‌ باشد، بنابراین شرکت کنندگان نسخه اصلی آنها را نزد داشته باشند.

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک شهروندان از 7 بهمن ماه تا 20 اسفند ماه سال جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار