مدیرانجمن صنفی کشاورزی خراسان رضوی:

مدیرانجمن صنفی کشاورزی خراسان رضوی: چغندرکاران 9 میلیارد تومان از کارخانه قندتربت جام طلبکار هستند

مشهد (پانا) - بهره‌برداران با تحول 91هزارتن چغندر قند به کارخانه قندتربت جام مبلغ 9 میلیارد تومان ازاین کارخانه طلبکار هستند.

کد مطلب: ۸۰۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرانجمن صنفی کشاورزی خراسان رضوی:  چغندرکاران  9 میلیارد تومان از کارخانه قندتربت جام طلبکار هستند

مدیر نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت:پرداخت بدهی 9 میلیاردتومانی کارخانه قندتربت جام به بهره‌برداران باتأخیر صورت می گیرد که این می تواند به کشاورزان آسیب وارد کند.
محمد دلشاد افزود: در جلساتی که با مدیرعامل کارخانه قندتربت جام برگزار شد، وی مدعی است که 70درصد طلب کشاورزان را از بابت چغندر قند تحویلی پرداخت کرده است درصورتی که کشاورزان مدعی‌اند که هیچ گونه نقدینگی بابت طلب خود ازکارخانه قندجام دریافت نکرده‌اند و تنها در قبال طلب، کارخانه قنذ تفاله و شکر تحویل داده است.
وی درادامه تصریح کرد:پرداخت طلب بهره‌برداران توسط کارخانه قند به صورت کالا به کالا به زیان کشاورز است به طوری که شکر تحویلی به بهره بردار با قیمت مصوب هرکیلو 2 هزار و 750 تومان محاسبه وهمان شکر توسط دلالان با300تومان زیرنرخ قیمت واقعی ازبهره برداران خریداری می‌شود
محمد دلشاد همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه آماده‌سازی هریک هکتار زمین چغندر قند به غیر از منابع آبی و نیروی انسانی حدود یک میلیون تومان هزینه در بردارد و کشاورز به نقدنگی نیز احتیاج دارد، ناچار است کالای دریافتی از کارخانه قند بابت طلب خود را زیر قیمت بازار به فروش برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار