مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

سال تحصیلی در خوزستان به دلیل شرایط جوی از سایر استان‌ها کمتر است

تهران (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان می گوید به دلیل شرایط جوی، سال تحصیلی دانش‌آموزان خوزستانی 20 روز نسبت به سایر استان‌ها کوتاه‌تر است.

کد مطلب: ۸۰۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی در خوزستان به دلیل شرایط جوی از سایر استان‌ها کمتر است

به گزارش روابط عمومی آموزشوپرورش، محمد تقی‌زاده در همایش شیوه‌های نوین حفاظت محیط زیست که 30 بهمن‌ ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های اساسی جوامع امروزی، محیط زیست و منابع طبیعی است. معتقدیم که دوام، قوام، توسعه، پیشرفت، صعود و سقوط جوامع امروزی به نوع نگاه ما به مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی بستگی دارد.

وی افزود: محیط زیست مسأله بسیار مهمی است که در جهان امروز به عنوان اولویت اول به آن توجه می‌شود. به نظر من تمدن امروزی در آینده مانند تمدن‌های گذشته به خاطر زلزله، سیل، یا هجوم اقوام بیگانه، مشکلاتی نخواهد داشت، بلکه این تمدن به دلیل عدم توجه ویژه به منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی سقوط خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نیروی انسانی، سرمایه و منابع طبیعی سه رکن اساسی در توسعه هستند و بدون وجود منابع طبیعی، هیچ توسعه‌ای در اقتصاد نخواهیم داشت و شرایط یک زندگی مناسب در هیچ جامعه‌ای فراهم نمی‌شود. به همین دلیل نسل فعلی و نسل آینده باید درباره حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، یک نسل آگاه، اهل شناخت و مسئولیت‌پذیر باشد.

تقی‌زاده ادامه داد: همه ما باید علاوه بر داشتن یک شناخت خوب درباره این مسائل، باید استفاده از این منابع را نیز به بهترین شکل بلد باشیم، چرا که این منابع تنها متعلق به ما نیستند، بلکه به نسل‌های آینده نیز تعلق دارند. در آموزش و پرورش و سیستم تعلیم و تربیت، آموزش مؤلفه‌های اساسی برای حفظ و نگه‌داشت این منابع بسیار لازم و ضروری است، چرا که دانش‌آموز و شهروند امروزی باید به خوبی با معنا و مفهوم مهمترین واژه‌ها مانند آب، خاک، هوا، گیاه و درخت آشنا باشد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در این زمینه، توجه ویژه به پیش‌دبستانی بود. ما همواره اعلام کردیم هدف ما از اجرایی کردن پیش‌دبستانی این نیست که دانش‌آموزان ما یک سال زودتر الفبا را بیاموزند، بلکه هدف ما این است که دانش‌آموزان ساده‌ترین واژه‌ها را آموخته و به خوبی آنها را به کار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تأکید کرد: اگر در استان‌های دیگر دانش‌آموزان 12 سال درس می‌خوانند، دانش‌آموزان خوزستانی 10 سال درس می‌خوانند. به دلیل شرایط جوی، سال تحصیلی دانش‌آموزان خوزستانی 20 روز نسبت به سایر استان‌ها کوتاه‌تر است. اگر این 20 روز را در طول 12 سال جمع کنیم، به عدد 240 روز می‌رسیم؛ یعنی بیش از یک سال تحصیلی تعطیلی در مدارس خوزستان وجود دارد و به دلیل شرایط اقلیمی جدید، تنها در سال تحصیلی گذشته حدود 18 روز تعطیلی داشتیم. در شرایط فعلی نیز تاکنون حدود هشت روز تعطیلی داشته‌ایم.

تقی‌زاده گفت: گاهی دانش‌آموزان را به بدترین شکل ممکن ارزیابی می‌کنیم. در کشور ما دانش‌آموزان با دو شاخصه امتحانات پایانی سوم متوسطه و کنکور از نظر علمی ارزیابی می‌شوند. براساس این ارزیابی استان یزد در 22 سال اخیر رتبه اول کنکور را در کشور داشته است، در حالی‌که خوزستان رتبه 27 کشوری را داشت و در چند سال اخیر توانسته است، رتبه 19 را کسب کند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ خوزستان کانون بزرگترین نبردهای ملی و بین‌المللی بوده است. کانون جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ تحمیلی در خوزستان بود. جنگ تحمیلی برای خوزستان، جنگ جهانی سوم بود که بسیاری از زیرساخت‌های استان در طول این جنگ تخریب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار