مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه :

در خصوص یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها و کنتور های آب هشدارهای لازم راصادرکرد

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه در خصوص یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها و کنتور های آب به مردم شهرستان زیرکوه در پی برف و کولاک شب گذشته هشدارداد.

کد مطلب: ۷۰۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،به دنبال پیش بینی کاهش شدید هوا، علیرضا غلامحسینی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه در خصوص حفاظت و احتمال یخ زدگی لوله و کنتور های آب به مشترکین روستاهای سطح شهرستان هشدار داد و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات وآسیب های احتمالی به این تاسیسات را در حال حاظر توسط مشترکین ضروری دانست.

غلامحسینی با اشاره به کاهش شدید دما‌ی هوا و احتمال ترکیدگی لوله های روباز و کنتورهای آب از مردم خواست تا نسبت به استفاده از پوشش های مناسب از جمله پشم شیشه،پارچه،پوشال،کیسه پرشده با کاه،موکت،الیاف مصنوعی و... در محفظه کنتور برای عایق بندی کنتورها و لوله های روباز اقدام نمایند.

وی افزود:بیشترین موارد یخ زدگی مربوط به کنتور و لوله های آب هست که به بصورت نامناسب نگهداری می شوند،لذا با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان و مشترکین عزیز به راحتی قابل پیشگیری است.

غلامحسینی گفت:در صورت بروز یخ زدگی از انجام اقداماتی همچون:ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جداً خودداری نموده و ضمن هماهنگی با نیروهای اتفاقات مستقر در روستاها یا مسئول کشیک امور،برای خارج نمودن کنتور از انجماد،از وسایلی همچون سشوارو بخار شو استفاده نمایید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از هدر رفت آب در تمام فصول سال تاکید کرد:از باز گذاشتن شیر آب برای جلوگیری از یخ زدگی شیر و لوله های آب بپرهیزید.

خبرنگار پانا:جواد نظری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار