وزیر آموزش‌وپرورش: معلمان را در بالاترین صفوف تصمیم‌گیری وارد می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش از سامانه ثبت‌نام الکترونیک سامانه انتخابات هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان رونمایی کرد.

کد مطلب: ۷۰۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سيدمحمد بطحايي در این مراسم که همزمان با افتتاح ستاد راهبری انتخابات نمايندگان معلمان در هيات امنا صندوق ذخيره فرهنگيان صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از نقص‌های ما در آموزش و پرورش این بوده است که با وجود یک میلیون و هفتصد هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته نتوانسته‌ایم از پتانسیل این نیروها استفاده کنیم.
وی ادامه داد:‌ نقص بزرگ ديگر اين است كه نتوانسته‌ایم ارتباط خوب و دو جانبه، در ستاد با معلمان داشته باشیم.
وزیر آموزش‌وپرورش افزود:‌ منظورمان از كار امروز (رونمایی از سامانه انتخاب نمایندگان معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان) كم كردن فاصله‌هاي بين معلمان و ستاد است مي‌خواهيم معلمان را در بالاترین صفوف تصمیم‌گیری وارد کنیم. این تلاش، تلاش مهمی است که امروز صورت گرفته است.
بطحایی بیان کرد: امیدوارم برگزاري انتخابات معلمان براي عضويت در هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان، تجربه‌اي موفق و زمینه‌ای برای انجام کارهای بعدی در جهت کم کردن فاصله‌های معلمان با بالاترين سطوح تصميم‌گيري شود و دستاوردهای این کار در کیفی‌سازی تصمیم‌های صندوق ذخیره فرهنگیان موثر باشد تا بتوانيم به عنوان مدل موفقی در سایر فعالیت‌ها استفاده كنيم.
حصیری: مشارکت معلمان در تصمیم سازی ها مهم است
در مراسم امروز اصغر حصیری، رئیس ستاد راهبری انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان بر اهمیت مشارکت معلمان در تصمیم‌سازی‌ها تاکید و گزارشي از اقدامات انجام‌شده به منظور تمهيد مقدمات برگزاري انتخابات نمايندگان فرهنگيان را ارائه کرد.
اسفندیار چهاربند رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني وفناوری اطلاعات نیز از برگزار شدن این انتخابات با شرکت 800 هزار نفر خبر داد.
پیشنهاد اختصاص سهمیه برای معلمان زن در هیات امنا
پس از سخنرانی بطحایی زمانی که وزیر آموزش و پرورش در حال رونمایی از سامانه ثبت‌نام الکترونیک سامانه انتخابات هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بود، فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از وزیر درخواست کرد که سازوکاری ترتیب داده شود تا یکی از دو عضوی که قرار است از بین معلمان در هیات امنا حضور داشته باشند از بین زنان باشد که این پیشنهاد با حواشی جالبی همراه بود. ابتدا بطحایی با مزاح در جواب مینایی‌‌پور گفت: اگر هر دو عضو انتخابی از بین بانوان انتخاب شود تکلیف ما چه می‌شود؟
در ادامه وزیر آموزش‌وپرورش از این پیشنهاد استقبال کرد و از مسئولان امر خواست که این پیشنهاد را از بعد حقوقی مورد بررسی قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار