جهانگیری: باید از همه ظرفیت‌ کشور برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته استفاده کنیم

تهران (پانا) – معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت موجود در کشور خواستار استفاده از تمام این ظرفیت برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته شد.

کد مطلب: ۷۰۵۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با اشاره به موضوع جلسه و ميزان پيشرفت طرح‌هاي نفتي توسعه ميادين مشترك غرب كارون، اظهار کرد: «ما در ميزان برداشت از اين ميادين در مقطعي به دلايل مختلف از عراق عقب افتاديم كه در حال حاضر اين عقب ماندگي جبران شده و طرح‌هاي خوبي براي توسعه در اين منطقه در حال انجام است . »

وي با تاكيد بر اينكه بايد از همه ظرفيت كشور،‌ به ويژه توان بخش خصوصي و نهادهاي غير دولتي براي دستيابي به هدف برداشت نفت به ميزان يك ميليون و 220 هزار بشكه در روز استفاده شود،‌ خاطرنشان کرد: «همه دستگاه‌ها اعم از صندوق توسعه ملي، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد بايد در كنار وزارت نفت كمك كنند تا اين طرح كه نماد واقعي اقتصاد مقاومتي است هرچه بهتر و سريعتر تحقق يابد . »

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اينكه وزرات نفت بايد تمام توان خود را براي فراورش و بازيافت چاه هاي منطقه بكار گيرد، بیان کرد: «هريك درصد بازيافت در اين حوزه درآمدي در حدود 33 ميليارد دلار براي كشور ايجاد مي كند كه نبايد از اين مساله به سادگي عبور كرد . »

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی همچنين از وزارت نفت خواست تا با توجه به وجود توان فني و دانش بومي در كشور،‌ براي جلوگيري از هدر رفت گاز اين ميادين برنامه‌ريزي لازم را انجام دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار