نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

معلمان نقش ارزنده‌ای در آموزش مسائل مذهبی دارند

سمنان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان معلمان را دارای نقش ویژه‌ای در تبیین و آموزش مسائل مذهبی و پرورش ریشه‌های اخلاقی و اسلامی به دانش آموزان دانست .

کد مطلب: ۷۰۵۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در نشست شورای آموزش و پروش سمنان به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه معلمان نقش ارزنده‌ای در آموزش مسائل مذهبی دارند، تأکید کرد: معلمان در آموزش مسائل مذهبی مؤثر هستند که خوشبختانه در سمنان این قشر در زمره بی‌ریاترین و خالص‌ترین فعالان حوزه تربیت و فرهنگ هستند.

وی افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ دینی و اسلامی، طرح مسائل در مدارس است که این امر با اهتمام مدیران آموزش‌وپرورش سمنان در دستور کار قرار دارد و ما از آن‌ها انتظار داریم با استفاده از معلمان مجرب این امر را ترویج دهند.

امام‌جمعه سمنان، گفت: تربیت اسلامی دانش آموزان دارای اهمیتی بسزا است و از مدیران آموزش‌وپرورش می‌خواهیم تا به این امر عنایتی ویژه داشته باشند.

فرماندار سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه ۱۴مدرسه دو نوبت در این شهرستان فعالیت دارند، تأکید کرد: امیدواریم این کمبود فضای آموزشی رفع شود.

سید عباس دانایی تأکید کرد: افزایش جمعیت و عدم ارتقای مدارس در سمنان سبب شده تا مجبور به اجرای طرح دو نوبتی در مدارس باشیم که امیدواریم این مشکل به‌زودی رفع شود.

وی افزود: دولت نگاه مثبتی به سرانه فضای آموزشی و همچنین نوسازی مدارس دارد که امیدواریم در بودجه سال جاری بتوانیم حداکثر تخصیص را درزمینه آموزش‌وپرورش داشته باشیم.

رضائی مدیرآموزش وپرورش شهرستان سمنان ضمن تشکر از حمایت های آقای شاهچراغی از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان و فرصتی که در اختیار اعضاء قرار دادند پیرامون شرح وظیفه شورای آموزش وپرورش و ترکیب اعضاء توضیحاتی دادند.

وی، از مجموعه وظایف و اختیارات شورای شهرستان، دو مورد را که تشویق و ترغیب خیرین به احداث مدرسه و نیز توسعه مدارس غیردولتی و آموزشگاه های فنی وحرفه ای بوده است را بسیار مناسب توصیف نمود و اشاره کرد: در طی سال گذشته 12.5 میلیارد تومان از محل کمک های خیرین، ساخت و ساز فضای آموزشی صورت گرفته و در سال جاری نیز از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، 11.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از سوی فرمانداری، اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان سمنان همچنین با توجه به پیام سال که نماز -ورزش و مهارت است، فعالیت هایی که در راستای ساحت های تربیتی در سند تحول از جمله مهم ترین آن ساحت تربیت اعتقادی -عبادی و اخلاقی است، رشد فضائل اعتقادی و اخلاقی در مدارس را مورد تاکید قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار