توسعه رشته‌های مهارتی از سیاست های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که تلاش می کنیم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شوند، گفت: توسعه رشته‌های مهارتی از سیاست های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۷۰۴۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، مصطفی خزاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش جوکار اظهار کرد: با استقرار پایه دوازدهم در مدارس، ۳۵ درصد بیش از گذشته به فضا، کلاس و تجهیزات در رشته‌های مهارتی نیازمند هستیم که باید نیازها تا سال آینده تأمین شود.

وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی و فضای آموزشی، تصریح کرد: موفقیت در این زمینه همت و چاره اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

خزاعی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با اقبال خوبی روبروست و ما هم به دنبال جذب افراد هستیم.

وی گفت: تلاش های خوبی در سوادآموزی صورت گرفت تا سوادآموزان تا پایان کلاس‌ها حضور داشته باشند و در کنار آن اقداماتی نیز برای پالایش از ثبت‌نامی‌ها انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به رتبه اول استان در سطح کشور، گفت: پوشش سوادآموزی در استان همدان به 107 درصد رسیده است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری با رویکرد توسعه پایدار، تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین، اثر بخش نمودن آموزش های کارگاهی، هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان با همکاری هنرآموزان و هنرجویان اقدام به تولید و ساخت تجهیزات کارگاهی کرده اند.

خزاعی از پوشش تحصیلی 99درصدی دانش آموزان طی 4 سال گذشته گفت و تصریح کرد: ازدواج های زود هنگام و ناموفق عامل مهمی در ترک تحصیل دانش آموزان و یکی از آسیب های اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار