رئیس پلیس‌راه گلستان

تصادفات در استان گلستان ۴ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس‌راه گلستان از کاهش ۴ درصدی تصادفات در سطح این استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، علی عبدی اظهار داشت: در مجموعه پلیس و پلیس راه رسانه‌ها همکاران ما هستند و در بحث ترافیکی اگر توفیق‌هایی بدست می‌آوریم ناشی از تلاش‌ها و پیگیری‌های همکارانی مانند رسانه‌ها است.

وی تصریح کرد: ما در پلیس راه، رسانه‌هایی که در حوزه فرهنگ ترافیک در جامعه کمک می‌کنند را به عنوان یک ظرفیت می‌بینیم.

رئیس پلیس راه استان گلستان به ارتقاء فرهنگ ترافیکی در مسیر راه‌ها اشاره کرد و گفت: سال 1384 و 1385 نزدیک به 7 میلیون 500 وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کرد و بر اثر تصادفات جاده‌ای 29 هزار کشته در آن زمان داشتیم و امروز بیش از 19 میلیون و 500 وسیله نقلیه و 14 میلیون موتورسیکلت داریم اما آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای به کمتر از 16 هزار نفر رسیده است.

عبدی با بیان اینکه با ارتباط رسانه‌ها این توفیق بدست آمده که کاهش تصادفات رانندگی را شاهد باشیم، افزود: هرچه این فرهنگ‌سازی استمرار داشته باشد، تلفات جاده‌ای بیشتر کاهش می‌یابد.

وی به کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال 1395 استان گلستان جزء رتبه‌های برتر در حوزه ترافیک جاده‌ای و کاهش تصادفات بود اما امسال در تصادفات جرحی کاهش داریم اما در تصادفات فوتی 4 درصد افزایش شاهد هستیم.

رئیس پلیس راه گلستان تاکید کرد: در استان گلستان دستگاه‌های زیادی در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر هستند و صرفا پلیس مطرح نیست و تا زمانی که همه دستگاه‌ها از جمله خودروسازان، صداوسیما و آموزش و پرورش پای کار نیایند کاهش تصادفاتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، دست نمی‌یابیم.

عبدی افزود: در استان گلستان از نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی و ظرفیت برون‌سازمانی برای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس راه گلستان تاکید کرد: خبرگزاری تسنیم ارتباط مستقیم با مجموعه پلیس راه دارد و به عنوان یکی از دستگاه‌های برون سازمانی در امر کاهش تلفات جاده‌ای و فرهنگ‌سازی جاده‌ای موثر بوده است.

عبدی تاکید کرد: امید داریم با توجه به اهداف مشترک و فرهنگ‌سازی در جامعه بتوانیم با همکاری خبرگزاری‌ها با بکارگیری قلم و صدای اصحاب رسانه در امر فرهنگ‌سازی رانندگان و کاربران امر ترافیک موثر واقع شویم و از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار