مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم: وضعیت منابع تأمین آب استان قم بحرانی است

قم (پانا) - رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر اینکه شرایط منابع تأمین آب استان بحرانی است، بر لزوم اجرای قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب در راستای مدیریت مصرف تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۴۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

علی جان صادق پور، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در جلسه شورای حفاظت آب استان که به ریاست استاندار قم برگزار شد به تشریح قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور پرداخت و اظهار داشت: این قانون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و به منظور مدیریت مصرف آب، وظایفی را برای دستگاه‌های مختلف تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در این قانون برای هفت وزارتخانه و سازمان‌های ملی استاندارد ایران، صداوسیما و برنامه‌وبودجه کشور وظایفی مشخص شده است، تاکید کرد: بر اساس این قانون سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌های دولتی مکلف شده‌اند با هماهنگی وزارت نیرو برنامه‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب ، تولید و به صورت رایگان پخش و اشاعه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: طبق قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب، وزارت آموزش‌وپرورش نیز موظف است با همکاری وزارت نیرو، آموزش نحوه مصرف بهینه آب را در تدوین کتب درسی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی به کار گیرد.

وی همچنین به وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب در این قانون اشاره کرد و گفت: به شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه شده تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مشترکان متقاضی اعم از خانگی و غیر خانگی قرار دهند و هزینه مربوط را با درج در قبوض آب بهاء به صورت اقساط دوساله دریافت کنند.

صادق پور، توجه به پساب فاضلاب و بازچرخانی آن با هدف آزادسازی منابع آبی را از دیگر تأکیدات این قانون برشمرد و ابراز داشت: تمام هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و... در صورتی که از سامانه‌های بازچرخانی آب و پساب استفاده نمایند، مشمول دریافت مشوق‌ها و تخفیفات وزارت نیرو می‌شوند.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در راستای این قانون پرداخت و اظهار داشت: از ضروریات توسعه پایدار شهر، توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و اجرای قانون و آئین‌نامه مربوط است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، شرایط تأمین آب استان قم را بحرانی دانست و در این راستا بازچرخانی آب و استفاده از پساب را ضروری ارزیابی کرد و گفت: برای تدوین و رعایت ضوابط الزام‌آور استفاده از آب خاکستری و جمع‌آوری و هدایت باران و آب‌های سطحی در مجتمع‌ها و مراکز بزرگ و سطح شهر، نیاز به همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و شورای شهر و شهرداری داریم.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار