روز ملی هوای پاک

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی:رسالت ما داشتن زندگی، محیط زیست و خانواده سالم است

تبریز (پانا)- مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی رسالت انسان‌ها را داشتن زندگی سالم، محیط زیست سالم و خانواده سالم در ابعاد مختلف دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

جعفر پاشایی در مراسم روز ملی هوای پاک در هنرستان اکبریه ناحیه 5 تبریز با بیان این که داشتن هوای پاک و زندگی سالم یکی از مقوله های مهم در دنیا است، گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در بین دانش آموزان در 4 سال گذشته اقدامات مهمی در راستای زندگی سالم در آموزش و پرورش انجام گرفته شده است و گنجاندن موضوعات مربوط به حفاظت از محیط زیست در برنامه های درسی، سفیران سلامت، گسترش برنامه های ورزشی و زمین چمن و فوتبال و استخرها و اجرای المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای همه در این راستا بودند.

وی ادامه داد: در این مدت 300 جلد کتاب برای بیان آموزه های محیط زیست و زندگی سالم در مدارس ارایه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به معضل آلودگی هوا در زمستان و تعطیلی مدارس ادامه داد: رسالت ما داشتن زندگی سالم، محیط زیست سالم و خانواده سالم در ابعاد مختلف است و برای این منظور سیاست های کلان و سیاست های جاری لازم است تا در راستای هم قرار گیرند و به ما در حل موضوع کمک کنند.

پاشایی افزود: همچنین ما باید ماموریت محور باشیم و عملیاتی کار کنیم و برنامه های تدوین شده را اجرا کنیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وی اضافه کرد: مسلم است که اجرای برنامه های عملیاتی بودجه و روش خاص خود را می خواهد و با هر روشی نمی توان به نتیجه رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: اجرای برنامه ها باید تبدیل به عادت عمومی در بین مردم شود و آن وقت است که می توان گفت در حل مشکل و معضل موفق بوده ایم.

مراسم روز ملی هوای پاک با شعار " قانون هوای پاک؛ قانون نفس صبح امروز با حضور مسئولین آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست استان به صورت نمادین و متمرکز در هنرستان اکبریه ناحیه 5 برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار