طرح‌های عمرانی بر اساس مهندسی ارزش اجرا می‌شوند

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار ایلام، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات و رعایت اصل اثربخشی طرح‌ها می‌تواند توسعه و پیشرفت استان را به ارمغان آورد.

کد مطلب: ۷۰۴۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، احمد کرمی، معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار ایلام، در نشست شورای اداری این استان و مراسم تکریم و معارفه معاونین استاندار ایلام، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی که سالانه بخش مهمی از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می‌دهند، نقش کلیدی درروند توسعه کشور دارند.

وی، تصریح کرد: سیاست‌گذاری و نظارت دقیق و به هنگام و به‌موقع می‌تواند زیربنا و منشا مناسب برای حرکت صحیح و توسعه سایر بخش‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باشد، توزیع هدفمند اعتبارات و رعایت اصل اثربخشی طرح‌ها می‌تواند توسعه و پیشرفت استان را به ارمغان آورد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار ایلام، ابراز کرد: تجربه نشان داده است که اجرای طرح‌ها بدون پشتوانه علمی، تجزیه‌وتحلیل و توسط نیروهای متخصص و باتجربه و رعایت نظارت منافع صنوف و بهره‌برداران مرتبط، می‌تواند نتایج معکوس داشته باشد.

کرمی، بیان کرد: اجرای طرح‌های عمرانی بر اساس مهندسی ارزش یک روش کارآمد برای رسیدن به بالا بردن راندمان طرح‌هاست، در 20 ساله گذشته متوسط تحقق اعتبارات عمرانی در کشور حدود 67 درصد بوده است و که بر این اساس اجرای طرح‌ها بر اساس مهندسی ارزش یعنی کاهش زمان اجرای پروژه و کاهش اعتبارات و بالا بردن کیفیت طرح‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: استان ایلام در حوزه‌های آب، نفت و گاز، میراث فرهنگی و گردشگری و مرز، می‌تواند مسیر توسعه را به‌درستی طی کند، امید است که بتوانیم در حوزه راه‌ها و به‌ویژه بزرگراه و اتصال استان به شبکه ریلی، سامانه گرمسیر و توسعه و عمران شهری گام‌های بزرگی برداشته شود.

گفتنی است، در این مراسم احمد کرمی، به‌عنوان معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار ایلام معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار