اجماع نخبگان، اولین قدم در راستای توسعه استان

نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول و سیروان در مجلس شورای اسلامی، گفت: حرکت ماشین توسعه استان باید در مسیر درست قرارگرفته به‌گونه‌ای که توسعه در زندگی مردم لمس شود.

کد مطلب: ۷۰۴۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، در نشست شورای اداری این استان و آیین تکریم و معارفه معاونین استاندار، اظهار کرد: با توجه به مشکلات و انتظاراتی که هست، مسئولیت گرفتن کاری سخت است.

وی، افزود: در حال حاضر در کشور در شرایط انتظار هستیم، با کمبود جدی منابع مواجه هستیم، بسیاری از طرح‌ها و پژوه ها و طرح‌های نیمه‌تمام و در دست اقدام، معطل است، منابع داخلی جوابگو نیست و منتظر بودیم که با منابع خارجی حرکتی انجام داد و با توجه به کارشکنی‌های که آمریکایی‌ها دارند، جذب منابع خارجی بسیار سخت است.

دکتر میرزایی، بیان کرد: در حوزه نفت و گاز، حوزه آب، محیط‌زیست و آسیب‌های اجتماعی مشکل‌داریم، این مشکلات ملی است و مشکلات جناح خاصی نیست، همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا این مشکلات مرتفع شود، زمان رقابت را فراموش کنیم و به هم کمک کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نمی‌دانم در کشور چه اراده‌ای وجود دارد که مرتب داریم همدیگر را خنثی می‌کنیم، مسائل فرعی به مسائل اصلی تبدیل‌شده‌اند و مسائل اصلی به حاشیه رفته است، مرتباً انتظارت از دولت افزایش می‌دهیم و این شکافی را به وجود می‌آورد که آنچه به وجود آمده از پیامدهای همین امر است، به هوش بیایم، با آینده نظام بازی نکنیم و نگاهمان را بالا ببریم.

وی، ابراز کرد: هدف همه مدیران استان، توسعه است، استان باید در مسیر درست توسعه قرار گیرد و برای قرار گرفتن در این مسیر، نیاز به اجماع میان نخبگان است که اولین قدم است، توسعه باید به‌گونه‌ای باشد که در مسیر درست قرار گیرد و در زندگی مردم خودش را نشان دهد و مردم آن را لمس کنند.

میرزایی، گفت: توسعه باید به رونق کسب کار بیانجامد، توسعه بدون رونق کسب‌وکار امکان‌پذیر نیست، شاخص دیگر افزایش درآمد خانواده‌ها و قدرت خرید مردم است، یکی دیگر شاخص‌ها توسعه افزایش درآمد مالیاتی در استان است که متأسفانه در استان دیده نمی‌شود و وضعیت رضایت بخشی در این زمینه نداریم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: انتظارات از مدیران استان خیلی زیاد است که هم دولت در مرکز کشور و هم مردم انتظار رادارند، هنر مدیریت این است که باوجود محدودیت‌های منابع بتواند کاری انجام دهد، عملکردی که دیوان محاسبات در شش ماه اول سال منتشر کرده وضعیت استان رضایت‌بخش نیست.

وی، یادآور شد: بحث انتصابات بدون ضابطه و شاخص، یکی از مشکلات جدی در کل کشور است، پیامدهای آن منجر نارضایتی اداری و نارضایتی اجتماعی شده است، شاخص‌ها و ضوابط در نظر گرفته نمی‌شود، بدون ضابطه و سلیقه‌ای انتصاب‌هایی صورت می‌گیرد که مشکلاتی را به وجود می‌آورد، متأسفانه مسابقه‌ای برای گرفتن پست و مدیریت در استان وجود دارد، مدیریت ارشد استان باید در مورد مدیریت تصمیم‌گیری کند.

میرزایی، بابیان اینکه در بحث تعامل با رسانه‌ها باید خیلی دقت شود، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک فرصت است، اما نباید اجازه داد که مسائل اصلی تبدیل به مسائل فرعی شود، اگر ما را نقد کنند به‌صورت مستدل جواب داده شود، امید است که مدیریت جدید استان موجب تحرک در استان شود که ازلحاظ پیگیر امور به استاندار خوش‌بین هستم، باید کمک کنیم که استان دچار مسائل حاشیه‌ای نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار