در گفت‌وگو با پانا

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه: توسعه طرح‌های دانش‌بنیان دانش‌آموزی حمایت می‌شود

قم (پانا) - مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه یکی از اهداف فعالیت این موسسه را حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان دانش‌آموزی در سراسر کشور برشمرد.

کد مطلب: ۷۰۴۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا باباخان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا ، با اشاره به اهمیت وجود کارآفرینان در سطح جامعه و ناب بود بازار ایران اظهار داشت: با اینکه جامعه به پزشک نیازمند است ولی به کار آفرینانی نیز احتیاج دارد؛ هم اکنون تعداد زیادی از جوانان که از تحصیلات تکمیلی نیز برخوردار نیستند، شرکت هایی را ایجاد کرده اند که علاوه بر درآمد بسیار عالی، باعث کارآفرینی و اشتغال چندین هزار نفر شده اند.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: نیازسنجی مالی دقیق، ارزیابی طرح دانش ‌بنیان به‌ صورت تخصصی، مرحله‌بندی پرداخت منابع مالی و نظارت بر هزینه‌ کرد صحیح منابع مالی 4 وظیفه مهم صندوق پژوهش و فناوری کریمه است که با هدف حمایت از طرح های دانش بنیان دانش آموزی در سراسر کشور فعالیت می کند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت های استارت آپی دانش بنیان موجب این درآمد و موقعیت اجتماعی بسیار خوب شده اند که با تأکید بر ناب بودن بازار ایران استفاده از فرصت ها و بهره گیری درست از آنها را مد نظر قرار می دهد.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه با اشاره به کافی نبودن حمایت های دولت با تأکید بر اینکه دولت کمک رسان اصلی نیست گفت: طرح های ورودی ما بسیار ارزنده است به نحوی که توانسته ایم تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان طرح را جذب و ساماندهی نماییم که تمامی آن ها متقاضی تزریق منابع مالی هستند و برخی از آن ها نیز با مزیت های استان قم که دارای مزیت فرهنگی است تطابق و همخوانی دارند و انجام این اقدامات نیازمند یاری و کمک رسانی است.
وی افزود: دولت تنها حمایتگر و کمک رسان اصلی نیست؛ زیرا منابع مالی دولت بسیار اندک است و می توان از منابع مالی مردمی جهت حمایت و پیشبرد اهداف بهره برد.
وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران نیز دارای نقش عمده ای هستند و تنها مشکل موجود این است که اگر سرمایه داران بخواهند با شرکت های دانش بنیان شروع به کار کنند، جنس شرکت ها را نمی شناسند و در اینجا است که نقش صندوق کریمه به عنوان واصل سرمایه گذاران با شرکت ها آشکار می شود و وظیفه خود که یک نهاد میانجی گر است را ایفا می کند‌.
باباخان با اشاره به نقش رسانه ها در حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: درحوزه کمک رسانی به شرکت های دانش بنیان، علاوه بر دولت و مردم، رسانه ها نیز نقش مؤثری را ایفا می نمایند که ما نیز خواستار نقش آفرینی رسانه ها در اکوسیستم کار آفرینی جهت تشکیل آن در قم هستیم.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه در خصوص بودجه صندوق کریمه تصریح کرد: صندوق کریمه بودجه مصوب دولتی ندارد و توسط ‌سهام داران تشکیل شده که ۴۹ درصد از این سهام به دولت و ۵۱ درصد از سهام به بخش های خصوصی اختصاص دارد.
وی در خصوص برنامه های خود در راستای پیشرفت این صندوق در آینده افزود: برای پیشرفت این صندوق برنامه هفت ساله در نظر گرفته شده که دارای سه بازه ی یک، چهار و دو ساله است و تلاش ما بر این است که بتوانیم به عنوان یک صندوق تخصصی سرمایه گذار در شرکت های دانش بنیان در سطح ملی ایفای نقش کنیم و تا کنون با وجود رقبای بسیار قدرتمند و قوی در شهر های بزرگ توانسته ایم جزو ۱۰ صندوق برتر در سطح کشور باشیم.
علیرضا باباخان با بیان اجمالی از نقش و کارکرد صندوق پژوهش و فناوری کریمه تأکید کرد: نیازسنجی مالی دقیق، ارزیابی طرح های دانش ‌بنیان به‌ صورت تخصصی، مرحله‌بندی پرداخت منابع مالی و نظارت بر هزینه‌ کرد صحیح منابع مالی 4 وظیفه مهم صندوق پژوهش و فناوری کریمه است.
/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار