ملاک انتصاب مدیران هماهنگی با دولت و توازن منطقه‌ای است

استاندار ایلام، خطاب به معاونین خود، گفت: انتقادات معقول، سازنده، مستدل و منطقی مایه خیر و برکت است، اما دخالت، تهمت و دروغ و تحقیر را پذیرا نباشید.

کد مطلب: ۷۰۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در نشست شورای اداری این استان و مراسم تکریم و معارفه معاونین استاندار، اظهار کرد: مرز مشترک با عراق و اربعین حسینی یک نعمت و فرصت ارزشمند برای استان ایلام است.

وی، بابیان اینکه مراسم اربعین حسینی در سال‌های گذشته با همه خوبی‌ها و ارزش‌هایی که داشت دو نقص عمده در استان ایلام داشت، افزود: اصرار بر خروج از زوار بدون مجوزهای رسمی که در سال‌های قبل دردسرهایی برای استان ایلام و کشور ایجاد کرد، امسال باقدرت اجازه خروج حتی یک نفر از مرز مهران داده نشد که این روند باید به جد در سال آینده نیز موردتوجه معاون سیاسی و امنیتی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی، بابیان اینکه اربعین علاوه بر رسالت مذهبی، انقلابی و اسلامی باید وجاهت اقتصادی قوی در استان پیدا کند، ابراز کرد: اربعین حسینی باید از جنبه دولتی خارج و تبدیل به نماد مذهبی، دینی و انقلابی مردمی شود، اجازه بدهیم بازار از بحث اربعین منفعت ببرد و این باید در بعد اقتصادی اربعین موردتوجه قرار گیرد.

استاندار ایلام، با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی مهران، یادآور شد: زیرساخت‌های زیادی درراه است که باید توجه قرار گیرد، برخی واگذاری‌ها در این منطقه جالب نبوده است که باید اول اهلیت سرمایه‌گذار ثابت شود و بعد اجازه ورود و اخذ مجوزت داده شود و به کسی به طمع واسطه‌گری نباید اجازه داده شود که وارد این حوزه شود.

وی، با تأکید بر اینکه بازارچه‌های مرزی باید موردتوجه قرار گیرد، یادآور شد: بازارچه‌های مهران که فعال است، به بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله هم مجوزات لازم داده‌شده است و هم‌اکنون نیز پیگیری‌های لازم برای زیرساخت های آن انجام شود، مرز چیلات باید دو منظور شود، یکی اینکه گذر مرزی شود و اعتبارات لازم ازجمله اختصاص حدود 4 میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها اختصاص‌یافته و بازارچه هلاله شمالی ایلام هم پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی، تصریح کرد: مهم‌ترین مطلب تصویب منطقه آزاد مرزی مهران است که هم‌اکنون در مجلس است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضامندم که در این خصوص قوی حرکت کرده و همکاری و تعامل لازم را با نمایندگان دیگر داشته باشند که این منطقه آزاد مهران تصویب شود.

استاندار ایلام، بابیان اینکه طرح اجرای منطقه گرمسیری در استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: کار جهاد کشاورزی در این حوزه جلو است ولی کار وزارت نیرو عقب است که باید پیگیری شود و اجرای این طرح حدود 80 هزار هکتار به اراضی آبی استان افزوده می‌شود و عملاً کشاورزی آبی در استان دو برابر می‌شود.

وی، بابیان اینکه اشتغال در ایجاد کارخانه‌های اشتغال‌زای فراوری، تبدیلی و بسته‌بندی است، گفت: اجرای سیستم آبیاری درآمد ایجاد می‌کند و باید در کنار کشاورزی به مجموعه‌های بسته‌بندی و فراوری و تبدیل توجه شود، توجه به پارک‌های عمومی در راستای ایجاد نشاط کار خوبی است، پارک بلوط و پارک ارغوان که بسیار کار عظیمی است هم برای تفرجگاه و هم فضای فرهنگی ایجاد می‌شود که نوعی پدافند غیرعامل است.

سلیمانی دشتکی، افزود: در حوزه نفت و گاز پتروشیمی انتظار می‌رود که سرعت بیشتری به خود گیرد، البته هرچند شرایط سخت است، ایلام از نعمت نفت و گاز برخوردار است و اساس کار در حوزه نفت و گاز، فاینانس است که باید تلاش شود فاینانس بیشتری به استان اختصاص یابد، ستاد اقتصاد مقاومتی در 4 سال گذشته 20 جلسه برگزار کرده است که باید تبدیل به جلسات هفتگی شده است.

استاندار ایلام، اظهار کرد: در حوزه عمرانی کارهای بسیار ارزشمندی در استان صورت گرفته است اما در حوزه ارتباط جاده‌ای بین استانی، بین‌شهری و روستایی لازم است که کار شود، باید دنبال اعتبارت ملی و تقویت اعتبارت استانی باشیم، 98 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های جاده‌ای استان در نظر گرفته‌شده است.

وی، در ادامه با تأکید بر اینکه ملاک در انتصاب مدیران جدید باید هماهنگی با دولت و رعایت توازن منطقه‌ای در استان باشد، ابراز کرد: مدیران باید همراه با دولت و چابک و به معنای واقعی مدیر باشند، مدیریت شرکت سهامی و گوشت قربانی نیست، مدیر باید توانمندی مدیریت داشته باشد، قدرت تجزیه‌وتحلیل داشته باید و در چارچوب قانون و خدمت‌رسانی به مردم و نظام و انقلاب باشد و ارتقای مدیران باید در چارچوب مجموعه نظام اداری همان اداره باشد.

استاندار ایلام، در ادامه با بیان اینکه تصریح کرد: توجه به رسانه‌ها و فضای مجازی یک فرصت و مزیت مهم است، انتقادات معقول، سازنده، مستدل و منطقی مایه خیروبرکت است، اما دخالت، تهمت و دروغ و تحقیر را پذیرا نباشید، وقتی‌که گفته می‌شود شکایت از رسانه‌ها ممنوع است، منظور انتقادات مستند و پیشنهادات درست است، رسانه‌ها هم پیشنهاد و انتقاد سازنده داشته باشند، اما دخالت و دروغ نداشته باشند، سیاست من رفاقت با رسانه‌هاست.

وی، بیان کرد: مردم ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس همپای رزمندگان و سنگربانان کشور اسلامی، مرزبان ایران اسلامی بودند، 22 بهمن به قشر خاصی اختصاص ندارد و متعلق به همه اقشار است، که باید همه در این روز در صحنه باشند، عملکرد نظام و انقلاب اسلامی در سی و نه سال گذشته بیان شود، خدمات دولت بیان شود، فرمانداران شهرستان های مختلف نیز این خدمات را در اختیار مردم قرار دهند.

گفتنی است، در این نشست آقای ایوب درویشی به عنوان معاونت هماهنگی امور اقتصادی، آقای احمد کرمی به عنوان معاون امور هماهنگی عمرانی و آقای اقای محمد نوذری به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام معرفی شدند و از تلاش های حیدر نعمتی، حشمت الله عسگری و سید کمال الدین میرجعفریان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار