بهره‌برداری از برج هنر ایلام تا یک و نیم سال آینده

ایلام (پانا) - مدیر حوزه هنری استان ایلام از بهره‌برداری برج هنر ایلام در صورت تخصیص اعتبار لازم تا یک و نیم سال آینده در راستای خدمات‌دهی به جامعه هنرمندان و مردم این استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی قاسمی، مدیر حوزه هنری استان ایلام، اظهار کرد: احداث مجموعه برج هنر ایلام یکی از نیازهای مهم و ضروری در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی این استان است.

وی، بابیان اینکه استان ایلام تنها استانی است که به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی ازجمله سالن سینما، سالن نمایش و پلاتو، گالری‌های هنری و مجموعه‌های فرهنگی با عدم وجود این زیرساخت‌ها مواجه بوده است، گفت: مجموعه برج هنر ایلام یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی و هنری برای جامعه هنرمندان استان و خدمات‌دهی به مردم است.

مدیر حوزه هنری ایلام، یادآور شد: به همت مدیریت ارشد استان به‌ویژه استاندار ایلام سلیمانی دشتکی این پروژه در مرکز شهر ایلام در حال اجراست و در دیدار هنرمندان استان با استاندار محترم ایلام، دستور تخصیص صددرصدی اعتبار سال 96 به این پروژه صادر گردید.

قاسمی، با تاکید بر اینکه در صورت تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت این مجموعه، پیش‌بینی می‌شود تا یک و نیم سال آیند شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم، افزود: این مجموعه در 8 هزار و 700 مترمربع در 7 طبقه که در نوع خود در کشور منحصربه‌فرد است.

وی، با اشاره به اینکه برج هنر ایلام تمام خدمات مرتبط به هنرهای هفتگانه را به جامعه هنری و مردم عزیز استان ارائه خواهد داد، ابراز کرد: سینما، گالری، سالن اختصاصی نمایش و تئاتر، استودیوی پویانمایی، استودیوی صدا، سالن اجرای کنسرت موسیقی، کارگاه‌های هنرهای هفتگانه، ازجمله شعر، داستان، موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی ازجمله ساختار این مجموعه خواهد بود.

مدیر حوزه هنری ایلام، با اشاره به اینکه در سال جاری 20 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته‌شده است، افزود: شکل حجمی و معماری برج هنر ایلام با بهره‌گیری از المان‌های بومی و محلی استان ازجمله لاله‌های واژگون، تمدن عیلام کهن، زیگورات، تمدن دوره ایران باستان، دروازه ملل، تمدن اسلامی ازجمله بهره‌گیری از آجر و کاشی فیروزه‌ای و طرح‌های اسلیمی احداث می‌شود.

قاسمی، در پایان با تقدیر از استاندار ایلام در راستای توجه به تسریع در ساخت این مجموعه خاطرنشان کرد: به‌طورقطع ساخت این مجموعه و بهره‌برداری از آن، نیاز هنرمندان بخش‌های مختلف هنری در استان را مرتفع خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار