نمایشگاه جدید در گالری آران

تهران (پانا) - چهارمین نمایشگاه انفرادی شیرین ملت‌گهر با عنوان ریشه‌ها این روزها در گالری آران برپاست، نمایشگاهی که با مدیاهای مختلف هنری، دردها و شادمانی‌های، انسان‌ خاورمیانه‌ای را به نمایش گذاشته است.

کد مطلب: ۷۰۴۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي گالري آران ، گالری آران این روزها فضای متفاوتی را تجربه می‌کند. نمایشگاه ریشه‌ها در این گالری با مدیاهای مختلف هنری فضایی نوستالژیک از دردها و شادی‌های انسان را به نمایش گذاشته است؛ شیرین ملت‌گهر هنرمند نقاش درباره نمایشگاه ریشه‌ها گفت: در این نمایشگاه 9 اثر نقاشی، 2 کار حجم در کنار یک اثر که در قالب قلاب‌بافی کار شده به نمایش درآمده است. همچنین 2 اثر ویدئو آرت نیز در این نمایشگاه حضور دارد که یکی از آنها درباره پروسه کاشت و رشد خرماست.
این هنرمند درباره نحوه شکل‌گیری ایده این نمایشگاه بیان کرد: هنر همواره برای من راهی در راستای بازگشت به ریشه‌هایم بوده. به زخم‌هایم، خوشی‌ها، کودکی، جنگ و هر آنچه که در من دوگانگی ایجاد کرده است.
ملت گهر تصریح کرد: در این چند سال مدام بین واقعیت‌ها و تجربه‌های گذشته و حال که مرا به خود مشغول می‌کنند، در رفت و آمد هستم. تصاویر این نمایشگاه نیز حاصل این جستجوها، یادآوری‌ها یا لمس وقایع اطرافم در کنار خیال‌پردازی‌هایم است.
او با اشاره به مهاجرت خود در کودکی از عراق به ایران گفت: هنر برای من بیان تجربه زیسته‌ام است که اغلب اوقات به مسائل کشور و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم، گره می‌خورد. در واقع این نمایشگاه بیانگر خوشی‌ها و ناخوشی‌هایی است که نسلی را درگیر می‌کند یا زندگی مردمان منطقه‌ای که از نسل‌ها و نژادهای متفاوت‌اند و با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف و میراث مشترک از هراس و درد بافته شده را به تصویر می‌کشد.
این هنرمند در خصوص اثر بافتنی خود که در قالب حجم و چیدمان در این نمایشگاه ارائه شده، گفت: بافته‌هایم حاصل لحظه‌های نگرانی است، زیرا در این لحظات تنها کاری که می‌توانم انجام دهم تبدیل کردن دردهایم به بافتنی است.
ملت گهر درباره حضور گیاه خرما در این نمایشگاه توضیح داد: خرماها پس از مرگ پسرخاله جوانم در موصل به زندگی‌ام راه یافتند، زیرا ما در هر مراسمی از خرما استفاده می‌کنیم. خرما، میوه‌ای است که در هر دو سرزمین من، یعنی عراق و ایران رشد می‌کند به همین خاطر رابطه نزدیکی با محل زادگاه من و جایی که در آن اقامت دارم، دارد.
او ادامه داد: خنده و شادی من پس از آزادی شهرها، فریاد و زمزمه‌هایم پس از سقوط شهرهای دیگر و تبدیل شدن‌شان به ویرانه‌ها، همه با هم در یک زمان در من جاری هستند. نمایشگاه "ریشه‌ها" گوشه‌ای از زندگی یکی از هزاران و میلیون‌ها نفر ساکن خاورمیانه است که همیشه چشم به راه و همیشه نگران هستند.
این هنرمند درباره تکنیک اجرای آثار نقاشی این نمایشگاه اظهار کرد: نقاشی‌های این نمایشگاه با مداد، آبرنگ، قلم فلزی و ترکیبی متفاوت از متریال‌های مختلف بر روی مقوا اجرا شده‌ است.
ملت گهر درباره ویدئو آرت‌های این نمایشگاه گفت: در این ویدئو آرت‌ها پروسه رشد خرماها به تصویر کشیده شده است زیرا من در این مدت بیش از 2 هزار هسته خرما را نشاء کرده‌ام که در طول مدت 6 ماه گذشته بخشی از آن از بین رفته است.
او افزود: من از ترکیب گیاه خرما در بین قلاب‌بافی‌هایم استفاده کرده‌ام. از آنجایی که واحد شمارش خرما نظیر انسان‌ها نفر است، در یکی از کارهایم من از 267 نفر جوانه خشک شده خرما استفاده کرده‌ام و در قسمتی دیگر جوانه‌های زنده خرما را به عنوان متریال وارد کارکرده‌ام.
بر اساس این گزارش، چهارمین نمایشگاه انفرادی شیرین ملت گهر با عنوان ریشه‌ها تا 16 بهمن‌ماه همه روزه از ساعت 14تا 19 در گالری آران واقع در کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 میزبان علاقمندان به هنر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار