صادرات ۹۰۲ میلیون دلار کالا از مرز بین‌المللی مهران

مدیرکل گمرکات استان ایلام، از صادرات بیش از ۹۰۲ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حسن مصطفایی، مدیرکل گمرکات استان ایلام، اظهار کرد: گمرک مرز بین‌المللی مهران یکی از فعال‌ترین گمرکات کشور است.

وی، بابیان اینکه در مرز بین‌المللی مهران بیش از 2 هزار نفر کارگر، تاجر و راننده مشغول فعالیت هستند، روزانه بیش از 800 کامیون حاوی کالاهای صادراتی در مرز مهران تردد دارند و این امر موجب شده که مرز مهران یکی از گمرکات فعال در کشور تبدیل شود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام، تصریح کرد: اقلام عمده کالای صادراتی در فصل تابستان تره‌بار بوده و هم‌اکنون نیز کالاهایی ازجمله کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و مصنوعات فلزی از مرز مهران به کشور عراق صادر می‌شود.

مصطفایی، بیان کرد: طی 9 ماه سال جاری از طریق گمرکات ایلام بیش از یک‌میلیون و 675 هزار تن کالا صادرشده که از این مقدار یک‌میلیون تن اظهار در گمرکات استان و 675 هزار تن اظهار از سایر گمرکات کشور بوده است که از طریق مرز بین‌المللی مهران صادرشده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام، با اشاره به اینکه ازلحاظ ارزش، 902 میلیون دلار کالا از مرز مهران صادرشده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که مرز مهران موردتوجه تجار و صادرکنندگان برای صادرات کالا به کشور عراق است و این ظرفیت بزرگی برای استان ایلام به شمار می‌رود.

وی، امنیت مرز مهران را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این مرز برشمرد و خاطرنشان کرد: نزدیکی به شهرهای مهم کشور عراق ازجمله کربلا و نجف، موجب شده که تجار توجه ویژه‌ای برای صادرات کالاهای خود به کشور عراق از طریق مرز مهران داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار